• Csillag

Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.

Nikki gbg:

Jag har nedsatt immunförsvar.
    När ja fick reda på de hamnade ja på infektionskliniken,så varje gång ja e förkyld hosta lr nått annat som har me att jag inte mår bra så går mina besök o mediciner genom infektionskliniken.vet du tillhör våran andra grupp så kan säga att infektionskliniken va tvungen att godkänna mina sprutor oxå.

jag hade prednisol innan.
    la ner dom för hjälpte inte.

Får åka till infektion o få vitaminsprutor o käka extra vitaminer mineraler osv nu under tiden ja håller på med ivf.

kolla upp allt va du får o inte får äta o va du ska öka osv.
    jag känner mej som en pillerknaprare för tillfället men har ju inge val om de ska bli försök till bebis.

Får inte gå på pencillin om de verkligen inte e kris.
    jag har ca 4-6 lunginflammationer om året,
    Sista året sen ja tog bort prednisolen o börja alla anda vitaminer osv så har de blivit bättre o haft endast 3 iår änsålänge.

Mitt imunförsvar e i botten o har inte tålt nånting o de kollas lungor varannan månad för kolla så dom inte kollapsar,njurar kan oxå ge vika.

Nu e dettta MITT IMUNFÖRSVAR så kanske inte samma me dej,men kolla upp de...de e helt klart ärt de.

• Csillag
    Nikki Gbg: Nej de e verkligen inte roligt att få lunginflammation jämt.
    mitt imunförsvar kraschade fullständigt när jag tog svininfluensa vaccinet.
    Veckan efter så låg jag sjuk,hmm konstigt tyckte jag för jag e inte sjuk särskillt ofta men blir ja de så e ja de ordentligt.
    Därefter så fick ja mer lr mindre flytta in i labbet på sjukhuset kändes de som.
    Varje månad e ja sjuk MINST 2 ggr.
    När mensen ska kolla så börjar de varenda månad.
    Jag måste öka mina vitaminer o tillskott innan för att jag inte ska bli inlagt.
    När min vanliga läkare ja haft i alla år konstaterade att nått va fel men hon kunde inte sätta kläm på varför ja blev sjuk så remiterades ja vidare till infektions kliniken.
    Där blev ja inskriven o e fortfarande kvar.
    Varje liten symptom att ja börjar bli sjuk lr mår dåligt måste ja ringa in för nya b.prov
    Känns såå pissigt MEN jag fick ju svar att svininfluensan sprutan havererade mitt immunförsvar.
    De sjuka i allt de här va att jag har lite astma så ja tillhörde riskzonen när svininfluensan härjade så jag blev tvungen att ta sprutan.läkaren sa antingen tar du den lr så kommer du kanske inte överleva om du får svininfluensan.
    tjii fick jag då den ist gjorde mej konstant sjuk o pencillin inte biter på mej knappt.

För att kolla imunbrist finns de särskillda blodprov att ta.
    Alla kan begära att de tas.

De e inge skoj med imunbrist.
    Man åker på precis allting.
    Å kan inte påstå att gå runt med en filt runt höften nästan 10 månader om året för hålla värmen e nått roligt.
    mina barns dagis lr lokala affären tittar inte ens skumt på mej längre för dom har insett att de finns nog en anledning jag har en fleecefilt virad omkring mej nästan jämt.
    Minsta lilla frysning lr de blåser måste ja ha den på mej för hålla värmen för annars ligger jag några dagar efter.
    en grillkväll hos vännerna består av en packning med mat dricka o en fleecefilt till mej.

hoppas dom hittar varför ni e sjuka...hoppas inte de beror på imunbrist för de e inge skoj.
    MEN sen kan de variera hur gravt nedsatt imunförsvar man har.
    jag ligger väldigt lågt tyvärr.
  • Csillag
    Nikki Gbg

Influensa vaccinet e inte lika som svininfluensavaccinet som gavs ut.
    Vanliga influensa sprutan ska jag oxå ta men jag har getrt fasen i de nu för tycker som du,att jag bara blivi sämre av de.
    De håller ju iaf inte mej frisk så varför ens ta de som ja sa till mina läkare o dom förstod hur ja resonerade.
    De finns sprutor att ta varje dag  för imunförsvaret,men när jag frågade om de skulle förändra nått drastiskt kunde dom inte svara på de.
    Frågade om lungorna o njurar skulle ha större chans att klara sej o får ett flyktigt svar att ja ska hoppas.
    Proverna tyder på att mina lungor kan kollapsa om ja fortsätter ha såp mkt lunginflammation men sen känner ja att jag har förbättrat mina prover senaste året med alla vitaminsprutor jhag får där o alla tabletter ja får knapra hemma.
    Om jag tar den här sprutan som kan hjälpa mina lungor e risken stor att jag drabbas av av svår diabetes o då kommer ja få ta sprutor iaf.
    just nu vet ja nog inte va som e rätt o fel utan kan bara göra vad som känns rätt.
    Jag låg mer på sjukhus innan än va ja gjort i år.
    Att knapra piller e inge skoj,men om de e de som krävs o de visat resultat så e de de som ja får göra.
    Måste jag hålla mej extra varm så får jag lösa de.
    Jag har lärt mej min kropps singnaler någolunda.
    Jag går på mina kontroller o provtagning var o varann vecka,jag tar mina vitamin sprutor o knaprar mina piller.
    om de e så mitt liv ska se ut resten av mitt liv lr några år framåt o hoppas på de bästa så verkar de va de enda ja kan göra.detta har visat resultat..de läkarna rekomenderade mej först i paniken kan dom inte ge några svar på om de ska fungera lr inte.
    Hade jag vetat att sprutorna hade gjort mej frisk hade jag tagi dom direkt.

ironiskt så ber dom mej ta ytterligare sprutor när de va just spruta som gjorde mej sjuk.

jag har lärt mej att planera efter mitt imunsvar.
    2v / månad blir de inge bad o de kureras med extra dos vitamin o filtar.
    dom andra 2 veckorna/månad OM jag e frisk så försöker jag leva så normalt de går.

Jag e glad för varje vecka jag håller mej frisk.

Sen visst tycker ja de e tråkigt att inte kunna åka o bada särskillt ofta med barnen lr va ute o leka med dom så långa stunder åt gången på vintern,men man lär sej planera.
    jag vet vilka veckor jag borde kunna våga åka o bada,o jag får klä på mej så jag ser ut som en valross för kunna va ute med kidsen en stund,men de e värt varenda klädesplagg.

de jag lärde men snabbt va att vid symptom att ja började känna mej dålig va att gå o lägga mej o vila,skita i disk städ o allt annat som träna.
    efter hållt på så ca ett år o trappat ner på allt som dessutom kunde innebära stress faktorer så började ja sakta kunna på gå ut på promenader  o göra lite mer saker.

de går sakta men säkert åt rätt håll känns de som.
    jag vet att jag aldrig kommer kunna leva som alla andra,MEN jag kan förbättra mitt imunproblem sj sakta men säkert åt de bättre hållet.

jag kan dessutom säga att jag har rökt i 13 år o sen bestämde jag mej bara en dag hemma när jag började bli sjuk igen att Näää va fan sysslar jag med.
    jag blir inte gravidmjag e alltid sjuk...varför i helvete e jag så dum o röker.
    mannen kom hem på kvällen o fråga va ciggen va...svar:jag har inga
    dan efter kom han hem igen o fråga o svarade att jag har inga o då kopplade han att jaha nu ska VI sluta röka.inga demostrationer utan han la av samtidigt för att underlätta de för mej o hålla mej friskare.

Kan ärligt säga att just den dagen va de inga problem att sluta.
    Jag börja baka massa kakor bullar o bröd i några dagar o sen va begäret borta.
    visst hade ja mina dagar då ja ville röka,men tänkte hela tiden,frisk o bebis o jag ska klara de!

hur du ska göra med influensa sprutan e nog ett val du sj måste göra.
    Jag tar inte den då den inte hjälper o jag fortfarande blir sjuk ofta.
    hade den fungerat för mej hade ja tagi den utan tvekan,men ja e sjuk ändå.
  • Csillag

jag håller med dej nikki.
    borde inte vi om några få d lätt att bli gravida åtminstonde,men tyvärr inte.
    jag har haft turen med mitt jobba att jag kör som säsongare så ja har varierande arbete sommar o vinter.
    sommar har ja hand om turisterna med 5 kamper o lite annat.arbetar Maj-Okt med de
    vintersäsongen e ja på skidanläggning i kassan där vi säljer skidpassen så då e ja inne.jobbar den säsongen mellan dec-april så ja har nån månad mellan säsongen ja e ledig helt att vila.
    de e samma företag ja jobbar försom kör säsongerna så de e skönt.jobbar så sen ja va 15 så trivs jättebra.haf fått ta mina pauser pga imunförsvaret men detta året har gått jättebra o dags att dra igång med vintersäsong o hoppas kunna hålla mej NÅGOLUNDA frisk.
    kör mitt ÄP nu i veckan om alt går bra imon så då hinne rja me ett IVF försök innan vi öppnar upp.
    Iminproblemet försvårar ju att bli gravid tyvärr.

ja vet inte va ja ska råda dej till att göra.
    fråga din läkare.
    jag komme inte ta de då jag hållt mej friskare utan.
    jag fic´k ju 2 omgångar vaccin mot svininfluensan + influensa sprutan.
    ja ska ju ta influensa sprutan årligen men ja har gett upp de för ja blir bara sjuk.
    hoppas du blir gravid md din kommande ägglossning.
    ska hålla tummarna

Svar på tråden Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.