• Plly

Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.

Nikki GBG skrev 2011-11-08 21:20:14 följande:
    jag trodde inte det fanns men hittade ett internet-apotek i england där man kan beställa alla möjliga mediciner till sverige för just fertilitets-problem, bla. prednisolone!!! för oss som kanske inte orkar vänta på utredning Skäms på egen risk dock!!
    Hej Kan du inboxa mig med länk vore du snäll?
  • Plly

Hej! Någon som har länkar till dessa kliniker förutom De Beerskliniken?

• Plly

Hej! Jag antar att Grekland är billigare än England? Vågar man fråga vad ni betalar och vad man får för pengarna? (typ utredning, prover osv?)

• Plly
    L Maria skrev 2012-01-14 17:43:07 följande:
    Håller fortfarande tummarna för dig Lilla M!

En annan tanke nu - jag är inne på det här med prednisolon och kollade FASS. Receptfria analsalvan Sheriproct innehåller, vad jag kan tolka, prednisolon, fast kanske i en annan form - prednisolonkaproat. Tänker att man skulle kunna smörja sig med den - salvan kan man ju ta på huden var som helst menar jag, inte där bak nödvändigtvis... Kan det vara något? Om progesteron funkar att smörja på ställen med tunn hud och man skiftar ställe, så skulle väl detta också kunna funka? Under förutsättning att prednisolon och prednisolonkaproat har samma effekt, vill säga. Någon med medicinska kunskaper som kan reda ut begreppen...?
    Är inne på samma linje som du, lite självmedicinering...
    Tar 1/4 albyl minor (liknande effekt som trombyl  - blodförtunnande) men vill letar efter prednisolon, ska man våga testa analsalva (hahaha) eller ska man kolla med nån kompis som har astma? (vad hette den där astmamedicinen som hade samma effekt som Prednisolon?)
    Är man lite galen så är man  

ps. det håller på att göras efterforskningar om acetylsalicylsyra (albyl minor bland annat) och det visar sig smått att det förhindrar hjärtinfarkt, vissa typer av cancer osv...intressant! Googla barnalbyl. Kommer fortsätta ta det såläge magen inte tar stryk. 
  • Plly
    CurlyRed skrev 2012-01-15 10:27:29 följande:
    Fick åka in på Gyn akuten imorse då jag vaknade med världens mens blödning. Säker på missfall... Men på VUL syntes fortfarande en hinnsäck och litet blinkande som kan va ett hjärta, storleken stämde m V6+0. Så antingen är det missfall på gång eller så slutar blödningen... Så det är bara att vänta nu...
    Håller tummar och tår för att det går bra!!
  • Plly
    Zinfandel skrev 2012-01-16 08:19:48 följande:
    Fru xx: Pred används över hela världen vid ivf, jag har hela listan på vad det heter i alla länder om nån är intresserad och ska ut å resaSkrattande

Curly: hur är det idag...? Söte i tex 40-tråden har blött varenda dag sen TD och hon är nu i v 12 tror jag och still going strong Skrattande Håll ut!!
    Ja tack Zinfandel!!! Har en kompis som ska till ett apotek när han är i Thailand så jag vill gärna veta vad han ska köpa till mig
Svar på tråden Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.