L Maria skrev 2012-01-14 17:43:07 följande:
Håller fortfarande tummarna för dig Lilla M!
En annan tanke nu - jag är inne på det här med prednisolon och kollade FASS. Receptfria analsalvan Sheriproct innehåller, vad jag kan tolka, prednisolon, fast kanske i en annan form - prednisolonkaproat. Tänker att man skulle kunna smörja sig med den - salvan kan man ju ta på huden var som helst menar jag, inte där bak nödvändigtvis... Kan det vara något? Om progesteron funkar att smörja på ställen med tunn hud och man skiftar ställe, så skulle väl detta också kunna funka? Under förutsättning att prednisolon och prednisolonkaproat har samma effekt, vill säga. Någon med medicinska kunskaper som kan reda ut begreppen...?
Är inne på samma linje som du, lite självmedicinering...
Tar 1/4 albyl minor (liknande effekt som trombyl - blodförtunnande) men vill letar efter prednisolon, ska man våga testa analsalva (hahaha) eller ska man kolla med nån kompis som har astma? (vad hette den där astmamedicinen som hade samma effekt som Prednisolon?)
Är man lite galen så är man
ps. det håller på att göras efterforskningar om acetylsalicylsyra (albyl minor bland annat) och det visar sig smått att det förhindrar hjärtinfarkt, vissa typer av cancer osv...intressant! Googla barnalbyl. Kommer fortsätta ta det såläge magen inte tar stryk.