• Tinzu

Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.

jag har så svårt att läsa, men vill gärna veta om Hypotyreos räknas in som ett möjligt tecken på att man har ett aggressivt immunförsvar?

Vi har försökt få barn i strax 4 år, jag har varit gravid en gång vad jag vet om, och det var för snart 1 år sen och då fick jag missfall i vecka 6.. jag har fått lite tvetydiga resultat på graviditetstester efteråt men räknar med att dom varit negativa, när jag nämnde detta för min läkare så ville hon att det skulle tas blodprov för TPO-antikroppar, men det visade sig att jag inte hade något sådant.. jag har dock Hypotyreos, vilket i sig gör det svårare vad jag förstått

• Tinzu

ah ska försöka hitta det då, mitt TSH var senast omkring 0.1 har jag för mig, T4 har jag haft 16 tror jag, dom skriver inte ut värdena i breven jag får hemskickat så jag var tvungen att ringa och fråga.. ska ta nya tester den 28:e, jag håller på att ställa in Levaxindosen och har hållt på sen Januari, då jag fick reda på detta, efter missfallet, och jag tar prover var 6:e vecka.. tar inget annat än Levaxin för tillfället

• Tinzu

exem har jag haft problem med hela livet, så det har jag verkligen kortisonkrämer är min vän, mycket allergier, typ nötter, soja, träd, poller, mögel, laktosintolerant är jag också

• Tinzu

oj hahaha!! jäklar vilken info  

på TPO-antikroppar fick jag svaret att jag inte har sådant, inget mer om hur mycket eller hur lite det var..

Det om min läkare, jag vet inte hur bra hon är, har som bara träffat henne en gång? 2 ggr kanske? den mesta kontakten har skett via brev, och telefon, och för mig är det svårt ut info via telefon då hon endast har telefontid då jag jobbar, typ en halvtimme innan jag ens slutar jobba.. så dålig tid. Men det lät faktiskt väldigt intressant, jag går på antibiotikakur just nu för en infektion i ett operationssår tror du det kan hjälpa? har ägglossning om en vecka ska nog ringa och försöka boka tid med henne för att få prata om allt detta, har skrivit ner massor på ett papper just nu som jag gärna vill ta upp med henne..

Endometrios utan symptomer, T3 prover, immunologiska orsaker, röda hund vaccin då jag tagit 2st men ändå inte är immun mot det.. kommer säkert att fylla på den listan jag behöver svar, helst igår, då vi försökt så länge  

• Tinzu

jag har skrivit ner allt och ska läsa lite om vad allt är

Jag ska berätta detta åt sambon om alla tester och se vad han säger om det, att även han nu kanske också ska plågas med blodprov han har lämnat spermieprover och läkaren grattade honom åt att vara miljonär, jag har tagit massor med prover, gjort spolning av äggstockar eller vad det nu kallas, men inget annat har hittats förrutom Hypotyreosen då som jag fått Levaxin för sen i Januari detta år

haha ja nu jävlar jag provade på att ringa idag till gyn men dom meddelade att jag ska vänta tills telefontiden är så får läkaren själv bedöma ifall vi ska ta ett samtal öga mot öga, jag håller på att avlida här p.g.a den långa väntetiden, huja, men vad gör man inte.. jag greppar efter alla halmstrån just nu    

• Tinzu

Jag undrar bara.. hur medgörliga är läkarna egentligen om detta?

Jag vill ju prova vad som helst innan det är dags för IVF för att inte slösa bort dom få chanserna man får på det 

• Tinzu

jo jag tänker också så, allt är värt, jag har som ingenting att förlora, bara vinna en liten busunge som lurar bakom hörnen

• Tinzu

Imorgon ringer min läkare till mig, när jag är på jobbet.. det är ju så typiskt men ska ta med mig mitt papper med mina noteringar o frågor så får vi se vad som hinns med, jag hoppas ju att hon vill boka in ett möte

• Tinzu

Självklart så ringde inte läkaren idag även fast jag var inlagd på samtalslistan och väntat i 2 veckor.. måste ringa imorgon och få klaga, jag vill ju reda ut mina problem

• Tinzu

Idag ringde läkaren upp mig, det hade blivit något fel igår så jag var inte med på listan

men hon ville iaf att det skulle tas prover för koagulering och jag tror hon pratade om immunförsvaret också, men det kanske hade med blogkoaguleringen att göra.. mamma har haft blodpropp och min ena syster har det med, så det var läge att göra det testet, sen är det även dags att dra iväg på IVF utredning  

• Tinzu

jag har varit och tagit typ 10 st rör med blod sammanlagt denna vecka och förra veckan har ingen aning om vad allting var, men det var ju iaf TSH och FT4, sen ett prov som skulle skickas iväg till sööööder, typ skåne beta någonting

• Tinzu
    Lully Hill skrev 2011-11-04 07:44:17 följande:
    Jag är gravid!!! Det blev två streck! Fattar det inte!
    oj! stort grattis fantastiskt!
  • Tinzu

jag tror hela mitt hjärta skar ihop och föll i tusen bitar, hur hanterar ni era känslor om det svajar till ibland? toppar och dalar

Svar på tråden Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.