• plupp06

Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.

Ser att ni diskuterar prednisolon och att det är svårt att få det utskrivet.

Vid mitt förra försök tog jag 5 mg dag. Av en ren slump hittade jag en burk hemma hos mina föräldrar, det var katten som fått det utskrivet . Så veterinären kanske man kan försöka med, hi hi

• plupp06
    tjorven01 skrev 2011-11-01 20:20:34 följande:
    Bollas
    Tror absolut att det är bra att ligga under 2,0 gärna närmare 1,0
    Ville bara visa att värden över 2,5 redan kan vara skadligt för fostret detta medan vissa doktorer säger att referensvärdet som ju ligger ända upp till 4,2 på vissa kliniker sägs vara helt ok.
    Varför vänta till graviditet med att sänka TSH???? 
    Okunskap och nonchalans kallar jag det.
    Och du det är inte så konstigt att man blir fördomsfull ibland.
    Mitt TSH låg på 4,3 sist och det var ett normalt värde enligt Karolinskas fertilitetsenhet, WHAT??!!!!!!  Det var däremot inte OK i mina ögon så jag gick till en privat gynekolog som ökade levaxin dosen till 150 mcg så mitt TSH hamnade på 0,7. Förstår inte hur de anser att ett TSH på 4,3 är bra värde att göra en fertilitesbehandling med, dessutom när jag har skyhöha TPO anikroppar (varierar mellan 300-600). Alla andra gynekologer jag träffat har sagt att mitt TSH bör vara under 0 när jag försöker bli gravid.
  • plupp06
    plupp06 skrev 2011-11-01 21:52:00 följande:
     Alla andra gynekologer jag träffat har sagt att mitt TSH bör vara under 0 när jag försöker bli gravid.
    Skulle stå under 1
  • plupp06
    Cathy skrev 2011-11-02 09:50:51 följande:

Säger KS att det är ok med ett värde på 4,3?!?!! Det är ju ren okunskap!!! Estra, bra att du gick till en privat gynekolog! Förlåt har missat om du kör behandling nu..? Får jag fråga - tar du ngt för dina TPO antikroppar..?

Inte konstigt att man inte litar alla gånger på fertilitetsläkarna...

Japp det tycker det är ett ok värde, de sa att det kommit ny forskning som sägera tt man inte alls behöver ha ett TSH under 2.  Jag har precis testat negativt  på vårat ÄD försök Har läst att selen ska vara bra om man har TPO antikroppar, så det tar jag,
  • plupp06
    Bollas skrev 2011-11-02 10:59:43 följande:
    En fråga, är det ökt missfallsrisk om man går under referensvärdesgränsen för TSH, dvs att man kanske är överdoserad med Levaxin? Mitt värde svänger så enormt fort upp och ned tyvärr...
    Jag har funderat på samma fråga. En numera pensionerad gynekolog som arbetade med immunoligiska frågor menade på att när jag har antikroppar så är det bra att ligga så nära 0 som möjligt i TSH. Däremot kan du må dåligt och gå på "högvarv" om du har för mycket levaxin, är en svår balansgång.
  • plupp06
    Lully Hill skrev 2011-11-04 07:44:17 följande:
    Jag är gravid!!! Det blev två streck! Fattar det inte!
    Baby Vad underbart! Grattis!
Svar på tråden Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.