Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.
Nu har jag äntligen läst igenom hela tråden. Gud vad imponerad jag blir av alla er kloka kvinnor som är så pålästa! Jag själv är övertygad om att mina motgångar bottnar i det här med imunförvaret . Kort om mig, fick en dotter på första ivf-försöket 07. När hon var ett så började vi med syskonförsöken. Nu tre år senare så har vi gjort 10 fulla ivf och 6 fet. 2-3 mf bland dem är det enda, annars minus minus minus. Jag har fått tillbaka 2 fina embryon i stort sett varje gång förutom 3 då det vart blastocyster. Jag KAN inte bli gravid!!! Så frustrerande och värdelöst!
300 000:- fattigare dessutom! Nu har vi ett enda försök i vårt senaste 3-pack kvar.
Vill göra allt i min makt för att höja chanserna nu. Har fått trombyl nästan varje försök. De senaste två även prednisolon 10mg och fragmin.
Jag är aldrig aldrig sjuk ( jobbar ändå med småbarn som alltid är sjuka höst/vintertid och alla mina kollegor är ständigt hemma och sjuka då känns det som)
Efter min dotters födelse fick jag kass mage och lederna gör ont om jag suttit utan att röra mig ett tag. Detta är lite bättre nu på senare år.
Jag har pco och äter metformin- det är min officiella anledning till fertilitetsproblemen.
Eftersom jag har haft 3 missfall så blev jag utredd i våras då dom tog prover på bl.a. Tpo-antikroppar och om blodet koagulerar. Thats it. Allt såg bra ut och mina värden är bra tydligen...
Hur går jag vidare tycker ni?