Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.
när jag läste den här tråden började jag fundera på om jag kanske kan ha ngn typ av immuna fertilitetsproblem..
började försöka i januari blev gravid med en gång men fick tidigt missfall redan i v 4+6 sen blev jag gravid 2 månader senare igen men även detta blev missfall dagen efter bim. nu har vi försökt 4 månader till men inte blivit gravid än..
de ser inga fel på mig på vaginalt ultraljud.
men min kropp har alltid stött bort främmande material, opererade öronen när jag var tonåring och fick ha ett drenage men min kropp reagerade kraftigt mot plaströret som skulle drenera, sen gnisslade jag tänder som liten och skulle bygga på tandfasader på mina nedslitna tänder men mitt tandkött reagerade på det nya materialet och kröp uppåt för att slippa komma i kontakt med det främmande materialet.
2000 förstorade jag brösten men min kropp stötte bort inläggen och bildade en kapsel av vävnad kring inläggen så brösten blev stenhårda, fick opereras igen då med inlägg av ett nytt material som kroppen skulle tåla men även då stötte kroppen bort det..
jag blir lätt förkyld och hade gluten som liten så vad tror ni?
finns det ngt jag kan göra själv för att kroppen inte ska stöta bort embryot nästa gång jag blir gravid??