• Kalashatt

Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.

Mycket intressant tråd!! Måste fråga er som är så insatta om ni tror att detta kan gälla även mig.

Vi blev gravida efter att ha försökt i ca 10 månader och födde ett friskt barn. Detta var för 6 år sen. Ända sen dess har vi försökt göra syskon men utan lycka, bara ett tidigt MF för 3 år sen.
    Vi är oförklarligt barnlösa och har gjort 4 misslyckade IVF cykler.

Jag har hela tiden haft en känsla av att något i min kropp stöter bort embryot.
    Jag läser här att de flesta av er inte blir sjuka ofta alls, men det stämmer nog inte på mig, jag får mig en släng av förkylning med jämna mellanrum.
    Jag har mild psoriasis, blir ofta röd och flammig i huden, har känslig mage och är laktosintolerans. Dock har jag inte stela leder.

Vad tror ni, kan det vara immunet?

• Kalashatt

Vi gjorde bara den "vanliga" utredningen inför IVF, blodprov, vaginalt UL, spermaprov mm. De hittade inga fel.
    Gluten vet jag inte om jag reagerar mot, har aldrig provat att avstå från det.

Hur kan man kolla sitt TSH? Och hur testar man TNF?

• Kalashatt

Är det bäst att ringa eller maila dom? (tänker på Londonkliniken i första hand)

• Kalashatt

Oj, vilken prisskillnad! Jag tänkte bara om jag måste åka dit senare och ta prover, så är det ju mycket enklare att åka till London.

• Kalashatt

Jag skulle jättegärna vilja prova det här "prednisolonet", men hur ska man få det utskrivet? Ingen som vet någon läkare som är insatt i det här i Skåne-regionen?

• Kalashatt

Kanske är en dum fråga, men denna medicinen som det pratas om, Prednisolon, är det samma som ges till hundar?

• Kalashatt

Men då kan jag ju be om att få Prednisolon utskrivet till min hund, som jag sen kan använda??

• Kalashatt

Hmm.. Någon som vet vad man kan tänkas behöva Prednisolon till hunden för att få det utskrivet? Eftersom det nu är en frisk hund jag har...

Svar på tråden Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.