• Jimbob

Som pappa har man inte samma rätt till sina barn som mamman!!

Ja nu är det bevisat att vi män inte har samma rätt till våra barn som mamman.
    Det känns som om debatten "jämställdshet" är skjuten tillbaka till femtiotalet, så här är det!

Efter en separation så tycker man att barnen (2st) borde få ta del av båda sina föräldrar lika mycket, men icke. I mitt fall handlar det om otroligt små marginaler, jag vill ha mina barn 50% men får inte för mamman som då inte är berättigad till underhåll utan jag får barnen 5 dagar av 7 istället för hälften.

Hon får barnbidragen och underhåll från mig, totalt en summa på 4600:- i mån netto och detta är beslutat i tingsrätten.
    När jag satt där och lyssnade på hur tingsrätten ställer sig på hennes sida och bara bekräftar hennes vilja rakt igenom så tänker jag bara på en sak, hur i helvete kan det fungera så här 2011.

Bara att bita i det sura äpplet och önska kärringjäveln ett bra liv och fortsätta att betala för det är det vi förväntas göra utan en tanke på att barnen vill vara hos mig. 

• Svar på tråden Som pappa har man inte samma rätt till sina barn som mamman!!
  • LarsS

Ingen kvinna som vågar sig in i denna tråd ....

• kluven

Hej!

Tyvärr så hjälper det inte att dra det till hovrätten! Var glad att du får träffa dinna barn!
    Jag har lagt ut ca:125 000 på advokat kostnader, varit i rätten 4 ggr, soc samtal 5 ggr, genomgått 1 stor soc utredning där de fastslog att jag var en bra far och barnen behövde mig. Men deras psyk morsa vägrar låta mig prata med dem i telen, träffa älsta dottern( har inte sett eller pratat med henne på snart två år).
    Soc säger att de inte kan göra ngt, tingsrätten vill inte förena umgånget med vite, har hållt på nu i 4 år, orkar inte en dag till
    Mitt råd är att du njuter varje sekund du har barnen, och snart kommer de ringa dig

• Dennis76 2

Läs att vi alla sitta i samma sjunkande båt......
    Vi är bara för att betala o sparka emot när det kan. Har en pojke på 6 år, har försökt på alla sett att fa honom varannan vecka istället för varannan helg. På soc behövre man inte räkna med hjälp, kärringar hjälpar ju kärringar...
    Igår ringde han mig o sa " Pappa, jag har brutit nyckelbenet idag på skolan, men nu är jag på väg hem igen..."
    Mitt ex har spenderad halva dag med att sitta i sjukhuset med pojken o hennes nya kille. Men den där människa kan inte ringa eller smsa till mig vad som har hänt.

Det va ett samtal till skolan, dem va förvånad att jag inte viste vad som hade hänt. Efter det blev det anmällan hos socialen, efter en timme ringde exet flygförbannat upp vad jag höll på med...
    Jag sa att jag hade anmällt henne och att jag hämtar grabben på fredag.

Ja tyvärr måste vi skydda oss själva för att umgås med våra barn på ett värdig sett.

Vi pappor har ingen rättigheter i samhället, vi har bara 1 skyldighet o det är betala....

• nevs4321

en fråga Dennis76:

har ni gemensam vårdnad?

/N

• Chazz Michael Michaels
    qwoxy skrev 2011-05-02 15:34:18 följande:
    varför inte med mottot "mot feminism - för jämställdhet".
    Joru. Lycka till med det. Sju av åtta riksdagspartier kallar sig feministiska. Det åttonde är SD. You do the math.

:(
    Ni västerländska män är verkligen helt sanslösa. /Bakvänd --- My brain is full of fuck. /Kinesisk spammare
  • nevs4321

Och SD har väl en ännu värre position ang att vara tillsammans med sitt barn om man är pappa.

Tråkigt system, men känslan finns hos mig att saker och ting kommer att förbättras för våra barn.

/N

• PappaBjörn
    LarsS skrev 2011-08-10 13:42:57 följande:
    Ingen kvinna som vågar sig in i denna tråd ....
    Hej ny medlem här pga min älskling. Jag undrade också varför inga kvinnor svarat i pappatrådarna men enl henne kan de inte svara i dessa trådar.

Jag är nyligen separerad och mitt ex är än på att jag ska ha sonen i tid och otid. Jag älskar sonen, men tror det blir hattigt för honom när han inte vet var han ska vara. Han är 1½ år så kanske är han för liten att vara varannan v jag vet inte, men som det är nu sover han oroligt på nätterna. Min nya kvinna vill inte lägga sig i biomammans och min uppfostran eller delningen men svarar när jag frågar och hon tror också att det är för hattigt för honom och kom med förslaget att ha varannan helg och hålla det strikt så utom om det händer något och en eller två dagar i v med. Mitt ex säger själv att hon inte orkar med hela v men vill ändå inte gå med på det förslaget.
    Kanske för att jag sa att det kom från min nya kvinna men mitt ex gillar min nya, de känner varandra sen förut, via mig och mitt ex har iaf sagt att hon gillar min nya men är lite besviken att jag gick vidare så fort. (Hon själv är inne på sin andra karl att dejta men det räknar hon inte)

När jag läser detta blir jag lite rädd, jag har alltså inga som  helst rättigheter som pappa?
    Om sonen far illa då, vad kan jag göra då?
  • nevs4321

Om du inte har vårdnaden, har du bara rätt till umgånge i det här jämställda landet (och att betala en miljon så klart). Ingen myndighet/skola/vårdenhet behöver berätta om för dig någonting om ditt barn, för du är en man. Du kan ringa sjukhuset och fråga varför ditt barn liggar där och hur länge till, men du kommer inte få nogåt svar, för du är bara pappan.  Men du har möjligheten att stämma henne! Det kan kosta henne flera tiotusentals kronor. Hemförsäkringen överta 80% om man haft försäkringen i minst två år. Så, se till att du har försäkringen och att hon inte ha det.Då minskar deras ambitioner till barnmisshandel. Pappa tilll treårig son, GV, VV, "Mamma" med diagnos bipolär affektiv sjukdom, Sonen har vunnit vårdnadstvisten. (13 månader tog det),

• LarsS

Det finns ingen "mammagrupp"-kategori, vilket kan vara svar nog.

Problemet med ett samhälle i förändring är väl att alla delar inte hinner med. Att kvinnor och män blir mer lika varandra med tanke på omhändertagande och psykopatiskt beteende. Dvs man hittar båda sorterna hos båda grupperna. Och de som sitter på soc och andra myndigheter har ännu ej insett att man måste titta på varje nytt mål helt förutsättningslöst. "Mamma = snäll, pappa = elak" stämmer inte alltid Förvånad.

• nevs4321

LarsS,

korrekt!! Bedömmningen av min person under vårdnastvisten var redan klar innan FR-utredningen äns påbörjades. En "mamma" kommer med förtal och FR-kärringar tycker synt om henne. Trots, eller kanske för, att hon har en psykologisk diagnos (manodepressiv). Jag har dock den bästa advokaten som finns i Norden och som bruka polisanmälla FR för tjänstefel och/eller könsdiskriminering. 5 minuter innan huvudförhandlingen skulle börja (efter 13 månader vårdnastvist och två interimistiska beslut) bad mig motparten att acceptera mitt förslag som jag hela tiden yrkat på (gemensam vårdnad, växelvist boendet)). Jag hade kunnat få enskild vårdnad pga allt hon gjort mot barnet och mig, men jag ville inte riskera att hon få ytterligare ett uttbrott och skada sonen ännu mera.

Var kanske ett fel, för hon fortsätta...

/N

Svar på tråden Som pappa har man inte samma rätt till sina barn som mamman!!