• SoMa72

5 MA! kommer de någonsin bli våran tur!!!

ilea08 skrev 2011-04-01 09:21:07 följande:
    jag förstår det är tufft och man tänker hela tiden att nu orkar jag inget mer,

jag och min sambo försökte i 3 år innan det tog sig och jag blev gravid första ggn och det slutade i missfall.
    även 2,3,4,5,6 slutade i tidiga missfall.alldeles knäckt var jag,

min tanke var och är idag att det måste vara någor galet på mig eftersom jag får missfall hela tiden.
    men enligt alla utredningar så finns det inget fel på ngn av oss.
    jag blev gravid för 7 gången på 1.5 år och helt plötsligt så lyckades vi denna gång ).

vi hade tänkt oss en 2 men när vi hade försökt över 1 år sökte vi hjälp och rätt som det var så var jag gravid igen,men även det slutade i missfall för 2 månader sen  (

nu sitter jag gravid igen och vågar inte tro på att det ska bli något...
     missfall har som blivt en del av min vardag känns det som

på 9 graviditeter har vi 1 barn, och vi är glad för att vi har lyckas fått henne )
    Vad fick du som förklaring till de upprepade missfallen och vad fick du för medicin sen? Håller tummarna för att det går bra för dig den här gången!
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    ilea08 skrev 2011-04-01 13:42:15 följande:
    vi fick ingen klarhet i varför jag får missfall gång på gång.som jag skrev så hitta dom inget som var fel på oss.
    jag fick inga mediciner heller, 
    det kändes inte som jag blev tagen på allvar den gången och flera av läkarna vi hade sa bara att vi fick fortsätta kämpa och hoppas på det bästa,dom nämnde inget om att jag skulle få äta några mediciner eller något.

men förra gången ja fick missfall (2 månader sen) så träffa vi en läkare som var ur gullig och jag fick ta om en massa prover för att se om han kunde hitta något,och så sa han även att så fort jag blev gravid igen skulle jag höra av mig.och vad som händer då det vet jag inte.
    så om jag inte börjar blöda innan måndag så ska jag ringa då
    Du kommer INTE att börja blöda nu, håller tummar och tår!
    Jag ska på väg på utredning om en stund, fick 3:e missfallet på raken förra månaden och jag tänker iaf försöka kräva pergo/progesteron och trombyl...
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72

Det gick bra, han sa att vid nästa plus får jag Trombyl o progesteron, så då får vi se vad som händer... Går det inte då heller får man göra nån större utredning. Kram på er alla snälla!

Svar på tråden 5 MA! kommer de någonsin bli våran tur!!!