• mikipiki

hur vet man om soc gör rätt?

morochmer skrev 2011-04-05 12:46:11 följande:
    Vilken inställningObestämd Jag tror inte att det kommer bli aktuellt för er att bli familjehem.
    Jag håller faktiskt med. Det är ju viktigare för syskonen att få en bra relation till varandra än att du som tidigare frånvarande släkting (om jag förstod rätt) har det.

Jag förstår att det känns viktigt för dig med tanke på släktband och annat, men tänk på barnet. Du säger ju själv att du inte känner barnet så bra, så den enda skillnaden mellan dig och familjehemmet är ju att du och barnet har ett släktband. Och jag tror att, om du tänker efter, inser att barnet har det bättre och tryggare bland sina syskon, även om dom inte är "hel" syskon.
  • mikipiki
    Envis skrev 2011-05-08 16:57:54 följande:
    Vi användes för övrigt som arbetskraft på gården (de hade kor, hästar m.m). Mycket annat hemskt hände, som jag ej vill gå in närmare på. Alla barn fick till slut flytta, och nån mer placering där är inte aktuellt. I tio år levde jag hos denna familj.
    Vi har liknande upplevelser. Jag blev också använd som arbetskraft hos en familj som hade en gård. Dom kommer inte heller att få fler placeringar.
Svar på tråden hur vet man om soc gör rätt?