Inlägg från: queenofangels |Visa alla inlägg
  • queenofangels

Katt + Nyfödd bebis??

Våra katter har nosat o blir lite "oroliga" när vår son skriker, men mest för att se vad som händer. Men annars bryr dom sig inte alls. Dom bryr sig p, vår dotter genom att springa bort när hon kommer för hon kan va lite hårdhänt (e 2,5) men hon vill klappa. Så de ända som har hänt är att den ena katten ahr markerat på dottern för hon trängde in katten i ett hörn och de tycker jag min dotter får lära sig att man ska va snäll.

Tror det viktigaste är att man inte glömmer bort sina katter när man väl får barn, för då känner dom sig bortglömds. Men fortsätter man att kela med dom tror jag inte det blir några problem.

• queenofangels
    HannaE skrev 2011-04-12 13:04:34 följande:
    Vår dotter har fått känna litet på kisses klor också. Men jag tycker att om man drar kissen i öronen eller pillar kissen i ögonen eller liknande så kan man gott skylla sig själv! Ett pyttelitet sår på handen har dottern fått ett par ggr. Vill man inte att det skall bli så får man väl vakta på barnet så det inte kommer åt att göra illa katten.
    precis, så tycker jag också. även om barnen e små ska dom va snäll mot katterna o då får dom försvara sig lite. Tycker nästan de e konstigt att min katt inte gjort de oftare när min dotter vill bära, dra i svansen, öronen, tränght in dom i hörn m.m o hänt bara 2 ggr att hon har fått ett litet rivsår. Har en väldigt snäll katt som verkar godkänna de mesta.
Svar på tråden Katt + Nyfödd bebis??