Slut på tålamod.
Jag och min sambo har en dotter på 2 månader och varannan helg har han även sin 6 åriga dotter här. Hon kan vara hur gullig som helst. Men nu klarar jag inte av en heldag utan att somna irriterad. Känns som jag inte känner henne tillräckligt för att säga ifrån, utan tycker att hennes pappa borde sköta den biten. Vilket tyvärr inte händer.. Hon är riktigt envis och är van att få som hon vill då hon är här. Som tex när vi äter så lägger vi bara på lite mat till henne då det är väldigt sällan hon äter allt. Även då så tar hon bara några tuggor och säger att hon inte vill ha. Jag sitter redan då och kokar då jag vet hur dagen kommer bli. Hennes pappa säger bara okej ät inte mer då.. En timme högst två timmar senare kommer hon igen och är hungrig. En macka eller flingor duger inte. Hon vill ha mat och inte samma mat som förut. Vilket oftast slutar med att hon få pankakor. Jag har försökt att prata med min sambo men han tar det alltid fel och tror att jag tycker illa om hans dotter. Vilket jag inte gör. Det jag tycker illa om är hur bortskämd hon är och hur han skämmer bort henne . De går inte gå in i en affär utan att hon kommer ut med något. Han klarar inte av o skälla på henne när hon gör fel för han får dåligt samvete. När vi sover på natten o hon prompt ska komma in o lägga sig med oss så väljer han att istället gå ner o sova på soffan med henne för hon inte vill sova själv. jag anser att hon behöver lära sig vad som är fel o rätt. Vad man får o inte får göra. Och att sova i egen säng. Allt har blivit 10 gånger värre sen vi fick våran dotter. Då hon är så avundsjuk på henne så kan pappan knappt alls vara med henne dom helger hans dotter är här. Hon tar ingen hänsyn alls utan gör så hon vaknar gång på gång. Så jag sitter i stort sätt hela dagarna o försöker få henne somna. utan att pappan säger till. Som ni säkert förstått så tar de här väldigt mycket på våran relation också. Jag anser att han inte tar sitt ansvar med vår lillatjej medans han aldrig kan säga ifrån till sin.Det sista jag vill är att min dotter ska växa upp i två olika hem. så jag e desperat för o fixa det här. Men hur?