• Fredis

Hur håller man igång mjölkproduktionen?

Min son vill inte ta bröstet så jag har hyrt en pump från bb. Dock får jag bara ut 30 ml per gång så vi ger även tillägg. Han är bara en vecka gammal m känns redan som om jag sinar. Brösten är inte längre lika stela svullna och ömma. Hjälp mig, vad skall jag göra???

• Svar på tråden Hur håller man igång mjölkproduktionen?
  • Fredis

Jag ammar nog för sällan då, var tredje timme. Hur gjorde du på natten? Vad trist om det inte GÅR att få ut nga mängder bara för att man pumpar.. Sonen får försöka m jag är skeptisk till att vi kommer få till det tyvärr.

• Fredis

Jag har fått hjälp på bb men de sa där att kunde vara svårt m pump. Blir bara lite ledsen när det verkar ha kommit av sig. Men även om det sinar, kan man få det att funka igen då??

• Fredis

Hmm utdrivingen kommer igång snabbt m pumpen men det droppar ut, rinner inte, och efter ca 4 min avtar dropparna till bara nga enstaka. Hur skall det vara när man pumpar? Rinna? Länge? Sonen plutar m munnen som när man pussas när han försöker ta bröstet.. Ingen tillstymmelse till att suga.. Känner mig lite ledsen o vet varken ut eller in..

• Fredis

Tiipi: tack för svar. Pumpade du även under natten?

Svar på tråden Hur håller man igång mjölkproduktionen?