• Mariohn

Någon som skulle ta hadikappade barn?

Ja absolut. Nu får jag inte ta hand om "fosterbarn" efterom jag är 27, har hand om 2 barn som har det svårt och har ett eget barn på 1 år. Men jag vill hemskt gärna erbjuda mitt hem i framtiden och då vill jag erbjuda ett bra hem för barn. Inte barn med egenskaper jag väljer. Bara barn. 

• Mariohn
    mammsilon skrev 2011-03-21 22:16:56 följande:
    för mig/oss skulle det inte spela någon roll, handikappat eller inte. Råkar nu just det barnet man väljer att hjälpa va handikappat får man ställa i sig på det och köra på...
    Väljer man barn? Jag skulle vilja öppna mig för att ta hand om barn. Punkt slut. Och det barn som komme rhit är välkommet med öppet hjärta och öppen famn med allt det är-. 
  • Mariohn
    mammsilon skrev 2011-03-21 22:26:46 följande:
    nej det var inte så jag menade, men väljer man att ställa upp som tex fosterfamilj får man vara berädd, dessutom blir man informerad om barnet och barnets bakrund innan man slutför processen.
    Jag förstår. Det var inte menat som ett påhopp. För mig skulle det vara en välsignelse att få hjälpa ett barn men jag tror inte att jag får det baserat på min situation. Det skulle inte vara bra för ett barn. 
  • Mariohn
    Anna1972 skrev 2011-03-21 22:28:33 följande:
    Självklart skulle jag göra det.Har ett handikappat barn själv och tycker dom är helt underbara!!!
    Ett barn som behöver hjälp behöver alltid hjälp. Frågan är om man kan erbjuda rätt sorts hjälp-
Svar på tråden Någon som skulle ta hadikappade barn?