• Pappa G

Enklaste bokföringsprogram

Vilka bokföringsprogram använder ni som driver små enskilda firmor?

Jag söker enklaste tänkbara bokföringsprogram, utan kopplingar till Internetbanker och helst utan löpande månads/serviceavgifter som är bra, enkla och stabila att arbeta med.

Tips?

• Svar på tråden Enklaste bokföringsprogram
  • Pappa G
    bellolinda skrev 2011-03-25 17:45:23 följande:
    kör visma spect, behöver inte ens kunna debet och kredit, mycket lätt och bra.
    Har testat det, men det har vissa låsta funktioner som jag har svårt att hantera.
    Annars behöver jag inte en massa konton och så heller.
  • Pappa G
    Alle skrev 2011-03-31 12:19:49 följande:
    Visma Enskild Firma är suveränt, väldigt enkelt, och strippat på allt onödigt.
    Som du kanske såg i inlägg 3 så har det vissa låsta funktioner som jag inte kan acceptera..

Dessutom är det inte alls så strippat som jag önskar..
  • Pappa G
    Alle skrev 2011-03-31 12:53:03 följande:
    Ursäkta - förstod inte att det gällde Visma EF.

Okej, vilka låsta funktioner är det? *nyfiken*
    Och jag tror att det är tveksamt att du kommer undan kontoplanen öht om du ska sköta bokföringen själv.
    Men det finns säkert enklare program - jag vet att BLinfo har ett väldigt populärt
    www.blinfo.se/Go.do?path=/shop/programs/blast...

Själv så var reskontran i EF obefintlig vilket inte var okej för mig så jag fick komplettera åt andra hållet.
    Senast jag kollade var det dels hanteringen av ROT-avdrag och "tvingande" upplägg gällande andra konton. Det hade krävts en massa tilläggsverifikationer hela tiden för att få det rätt. Men det är möjligt att det fungerar bättre idag?

Jag ska gå från bokföring med bok/penna och jag vill ha det absolut enklaste. Behöver inga rapportsystem, analyser etc.
    I princip hade en vanlig enkel excelkalkyl fungerat ypperligt, men det är ju tyvärr inte tillåtet.
Svar på tråden Enklaste bokföringsprogram