• Anonym (problemlösaren)

Vill bara tipsa! Ta bort kondylom på 1 vecka!

Vill bara slänga in ett tips här, även om det varken är en nyhet eller en världs-sensation...
    MEN.... upptäckte för en tid sedan att jag tydligen hade Kondylom, inget jag hade en aning om, är i ettt långvarigt förhållande sedan länge med detta kan ju ligga i kroppen utan att "bryta ut" i flera år...
    Är verkligen inte den som går till doktorn om det inte gäller liv o död Flört så efter att jag upptäckt dessa vårtor där nere och gjort grundligt googlande och jämförande av internet-bilder och symtombeskrivnigar kom jag fram till att det var kondylom.. 
    Inte så himla trevligt men inte heller en dödsdom... det är typ lika vanligt som att ha fotvårtor, men på ett lite mer pinsamt och obehagligt ställe..

Vad internet kunde säga mig var, lev med vårtorna tills kroppen tar hand om dem (någon månad eller några år!) eller gå till doktorn och fläk ut dig och pensla,frys eller bränn bort dem...även detta kan ta månader.
    Men sen hittade jag en amerikansk hemsida där de tipsade om naturliga bot mot olika obehag och hittade detta..

Ta bort dina kondylom-vårtor på ca en vecka, med hjälp av Äppercider-vinäger på flaska.. som går att köpa på ica, konsum..ja där de säljer mat typ. Det bästa är att köpa en som är ofiltrerad, jag hittade en bra på Ica Maxi. 

Man skulle först hålla en bomullstuss indränkt i äppelcidervinäger (ÄCV) mot vårtan i några minuter, blir vårtan vit så är det en kondylom-vårta..
    När du vet att det är kondylom börjar ju din behandling, enklast är att behandla under natten men eftersom det tyvärr svider en hel del så är det inte så lätt att sova efter några dagar in i behandlingen, så jag valde att behandla under dagen istället.

Jag hade upptäckt 4 vårtor med hjälp av fingrar och spegel (är kvinna så det är inte så himla lätt utan spegel) men när jag hade hållt ÄCV i några minuter mot samma hudparti såg jag att det var 4 vårtor som syntes och 3-4 lite mindre runt om som säkert inte hunnit ploppa upp än bara.

Dränkte in bomullsrondeller i ÄCV och tejpade fast dessa över vårtorna med kirurgtejp och lät sitta kvar under 4-5 timmar...Först så kändes det ingenting, sen sved det liiite lite...När jag sen tittade såg jag att alla vårtorna blivit vita.. Nästa dag gjorde jag om samma behandling, då sved det lite mer.. efteråt var 2 av vårtorna lite mörkare, mörk-grå.. Upprepade behandlingen i 4 dagar. (Sista dagen måste jag erkänna att det sved som f*n, men det var det värt... ) På den 5:e dagen var alla vårtorna svarta (det var nu istället ruvor) jag pillade bort ruvorna efter jag duschat och under ruvorna var det råsa nytt skinn som var lite skört... Baddade med ÄCV lite då och då(gjorde för ont att ha förbandet på längre stunder) där de hade suttit för att vara säker på att de skulle försvinna helt  och efter ca en vecka var vårtorna borta!
    Nu vet jag ju att viruset är kvar i min kropp, och att det kan komma upp nya vårtor och att det sved som satan...MEN vårtorna är borta och det hela kostade mig drygt 50 kr med ÄVC och bomullsrondeller och kirurg-tejp...

Som sagt, detta är ingen nyhet och användandet av äppelcidervinäger är säkert sedan länge tillbaka,
    men när jag googlade efter detta fanns det bara info på engelska hemsidor och tänkte att det kanske sitter någon där ute med samma bekymmer som jag hade.
    Jag kan verkligen rekomendera detta, och vad jag har läst så är det ungefär 90% av dem som testar detta som blir av med sina vårtor på ca en vecka med hjälp av ÄCV...

Så även om det kan svida så är det enligt mig värt det.. 
    Hoppas detta var till nytta för någon iaf, för även om man fryst vårtor och läkare och testat receptbelagda vårt-medel så kan det ju vara skönt att veta, att ploppar det upp en vårta så kan man alltid testa ÄCV, för som sagt det tar bort vårtan på ca 1 vecka och du slipper både läkarbesök och receptbelagda dyra botemedel... 
  • Svar på tråden Vill bara tipsa! Ta bort kondylom på 1 vecka!
  • geten0909090909009090

jag har nyligen börjat med denna behandling i 4 dagar, och har vårtor som ser mer ut som vanliga fotvårtor.. inga hängiga. (på kuken) Och ser ingen skillnad på vårtorna än, dom blir inte ens vita... kanske jag inte hållt bomulls tussen på dom tillräckligt länge? , drängte typ mer kuken i det.. o duttade på i några minuter..

• Pzammeh

Är inne på tredje dagen nu och kan faktiskt inte säga att det svider allt för mycket! Svider till litegrann då jag lägger om runt pillevimpen!

Jag har iaf börja få något brunaktigt skal på någon enstaka vårta och vissa har börjat bli rosa och försvinna!

Kan även tillägga att jag provat en salva (kommer inte ihåg vad den heter nu) som läkaren sa "skulle vara oerhört effektiv".. kostade mig runt 2000kr och tog 6 månader och gav mig inte nåt särskilt bra resultat, syntes knappt att jag försökt behandla det! Skulle nog rekommendera den här huskuren före den där skiten jag fick då det redan gjort mer på vårtorna på 3 dagar än 6 månader med salvan!

Kommer skriva här igen om 4 dagar och berätta hur det ser ut för mig!

• Spaxor

Hej

Fy vilken lättnad det var när jag snubblade över den här tråden.
    Jag har förmodligen fått kondylom, blev livrädd när jag först fick ett utslag som jag trodde det var sedan hade jag fått en till och dom är ganska små. 
    Jag tycker mig ha fått 2-3 små på ollonkanten men det området lär man ju inte vilja köra med ÄCV. Hur gör jag där?

I morgon blir det ner och köpa ÄCV och testa detta på dom övriga.

Tack alla underbara människor som delar med sig!

• plingo

Hejsan alla. Skulle bara kolla hur det har gåttt för er med den här huskuren? Jag själv hade bara någon enstaka prick precis vid strängen men efter 2 frysningar har det bara blivit mindre inte försvunnit helt. Har dock märkt nu att det har blivit andra röda prickar mer utspritt. Varför? väntar på mitt tredje besök hos trumpet doktorn men funderar på att testa detta nu innan dess.

• anonym kille med komdylom

Tjenare! Testar nu detta ricin olja i 3-4 dagar O tycker de inte hjälper så värst bra! Funderar på gå över t ÄCV dock har jag mina vid urin öppningen, några tips?

• Anonym (Funkar för mig)

Har haft kondylom till och från i typ 8 år. 2 gånger har jag tagit bort dom hos doktorn, tyvärr tycker jag det är en lång process (iaf här jag bor) med narkos.

Så tredje gången det dök upp testade jag detta. Hade bara fått en kanske bör tilläggas.

Tror det tog mig 4 dagar att bli av med den! Sista dagen torkade jag bort den med papper. Då var den i princip upplöst och såg ut som ett utstickande sår. Under var det som ett rosa skrapsår. Dock körde jag med vit balsamvinäger. Men den var helt borta och har inte kommit tillbaka sen dess. Detta var för ca 9 månader sedan.

Nu har jag fått en till, väldigt stor denna gång och mer enveten. Behandlat den i 5 dagar nu. Tog uppehåll i två dagar pga smärta och körde med ricinolja istället. Tycker att den minskat i storlek men återkommer när jag vet om dunderkuren funkar även denna gång.

Annars kan man ju dra slutsatsen att det funkar i vissa fall men inte alla ?

• Generad tös

Har en fråga , insåg också många här att jag hade kondylom..fan tänkte jag!

Men vill bara få bort skitet, men vågar man använda ÄvC trotts att dem sitter i slidöpningen ?! Lite svårt att tejpa fast en pad med ÄvC där/:... Hjälp!

• mktoroligkille

Tack för alla tips!
    Jag är en kille på 30 år,
    jag upptäckte för sex dagar sen (i söndags, idag är det fredag) att jag hade vita prickar runt ändtarmen (många bilder tagna med mobilen). Vet inte vart jag fått dem ifrån, varit i förhållande i snart fyra år. Men vet att jag känt nåt "knottrigt" i ändan från och till i många år. 
    Pinsamt att prata med partnern om det. 
    Men provade ÄCV i måndags, kändes knappt, sen i tisdags igen, började svida, och i onsdags kunde jag inte ens ha ÄCV i fem minuter. 
    Märkte redan i tisdags att mkt runt anus hade blivit brunaktigt, och samma kväll när jag torkade mig där bak, så lossnade mkt av det vita och bruna kletet. 
    Onsdagen så såg det ut som om det mesta var borta. 
    MEN det svider och bränner konstant, i går kunde jag knappt sätta mig ned/resa mig upp, utan att det gjorde jävligt ont. Idag är lite bättre. Men köpte ricinolja och smörjt på. Har även köpt ett flertal andra krämer jag tänkte prova på senare, om inte "brännan" i ändan försvinner... (brännan har varit i 2-3 dagar)

Hoppas brännan försvinner snart, för att kunna kolla ordentligt igen om det finns nåt kvar. Ser lite smått helt "vitt" ibland på bilderna fortfarande.

Jag hade hemorojder som gjorde så ont i en vecka, och köpte AC3comfort för att smörja. Hemorojderna försvann snabbt, men det var efter det jag upptäckte prickarna i rumpan. 

Kan det smitta till snopp också? Tror att prickarna i rumpan var ganska nya, kanske därför jag fick bort dem så fort med ÄCV? 

Ringt VC, men dit får man ju inte komma i första hand om man inte haft besväret ett tag. Hade varit bra att få gå och kolla direkt, för att se om det är kondylom.

Men lyckats med ÄCV. Kan rekommendera det. Men ha inte det på för länge, utan kör kanske i flera dagar i stället för att göra det för intensivt? 

Sällan man får höra resultaten av folk som provat och lovat att skriva igen?

• Cement

Jag vill varna för allt för intensiv användning av äppelcidervinäger. Jag fick condyline utskrivet, men tyckte det gick för trögt samt att huden runt vårtorna verkade ta stryk. Då hittade jag tipsen i denna tråd (tack alla fantastiska människor som skriver). Jag dränkte då underlivet i äcv i tre nätter och dundrade på med ricinolja under dagarna. Första natten med äcv var behaglig och smärtfri. Dagen efter tänkte jag yes, det här funkar ju kanon och verkar dessutom vara skonsamt för huden runtomkring. Den tredje och sista kvällen låg jag på sängen och hyperventilerade av smärta tills jag tog bort tejpen med den äcv-dränkta bomullen och upptäckte att huden överlag nog inte mådde superbra av att vara så utsatt för äcv. Vårtorna var fortfarande vita och svarta och jag började bli riktigt less. Dagen därpå gick jag till en mottagning för att få åbäket bortfryst. När jag drog ner byxorna sa läkaren att det inte fanns något att frysa bort, jag hade med all säkerhet redan eliminerat allt vad som fanns av vårtor och det vita som återstod var alltså inte en vårta, utan ett öppet sår med inflammation. Fick då en bakteriehämmande salva utskriven och väntar nu på att såren ska läka.

Så mitt tips är: pröva äcv, se bara till att hålla tillbaka ivern och satsa hellre på lite tålmodighet.

• Kondisnisse

Läste denhär tråden för tre dagar sedan efter att halvt hållt på att hugga av k*k jäveln efter halvår med kondylom och en växande i urinmynningen, otroligt obehaglig och fysiskt och psykiskt äcklig! Nå bestämde mig direkt att testa äppelvinäger över helgen annars åker jag ner till doktorn, efter 3 dagar och enbart 20 min per gång (urinmynningen är otroligt känslig) skrutta vårtan ihop och idag pillade jag typ bort den, känner mig som en MAN igen :D helt otrolig denna huskur!!

Svar på tråden Vill bara tipsa! Ta bort kondylom på 1 vecka!