Inlägg från: Rudolf Mule |Visa alla inlägg
  • Rudolf Mule

Vill bara tipsa! Ta bort kondylom på 1 vecka!

Detta kom jag på av en slump.

Jag hade vilande virus som av någon onödig anledning fick för sig att poppa upp efter tio år. Efter att ha testat allehanda (ganska lama) hemmatips, tog jag tjuren vid hornen och köpte Vårtfri. Det hjälpte förvisso om man kan stå ut med svidet någon minut, men det går inte att använda överallt på en gång. Då blir det för mycket med risk för infektion som följd. Så jag hoppade runt med bomullspinnen med påföljd att jag inte riktigt hann i kapp. Så när jag till sist råkade ta lite för mycket på ett ställe, blev jag nödgad att tvätta md handsprit lite då och då för att som sagt undvika att det varade sig.

Då sker miraklet. Eftersom handspriten hamnade överallt på de små fulingarna, så verkade de ta stryk av bara handspriten. Så jag struntade helt i vårtmedlet och bytte till endast handsprit. Den sorten som skummar och som ligger kvar lite längre om man drar på sig kläderna fort och täcker över det med lite plastfolie. 

Min alldeles ovetenskapliga teori omkring detta är att virus egentligen inte dör av alla dessa medel som finns på marknaden utan att de bara hjälper kroppen att ta hand om vårtan om själva vårtan försvagas. Etanol däremot dödar faktiskt virus, och om man bara applicerar tillräckligt mycket att det får ligga kvar så verkar det som att tillräckligt mycket räcker för att tränga ner och ta livet av dem. Dessutom finns det en sak till som virus hatar, och det är värme. Med sprit på huden blir det varmt och särskilt där nere där huden är tunn. Så kombinationen av dödande sprit och värme tror jag gjorde susen.

Men glöm inte att fortsätta behandlingen längre än vårtorna är borta. Annars kan de komma tillbaka även om de inte har gjort det på mig...ännu.

Svar på tråden Vill bara tipsa! Ta bort kondylom på 1 vecka!