Inlägg från: anonyma1637 |Visa alla inlägg
  • anonyma1637

Vill bara tipsa! Ta bort kondylom på 1 vecka!

Vill slänga in ytterligare ett svar, och lite en utvärdering av olika metoder att bli av med kondolom.

Jag hade symtom i ca 2,5 år har försökte aktivt bli av med symtomen i ca 2 år. Fick min misstanke bekräftad på besök hos läkare. Besöket resulterade i några frysta vårtor samt utskrivet recept av wartec (hade vid tillfället många vårtor). Några av de frusna vårtorna kom tillbaka, andra försvann, så antagligen ok metod om man kan göra den vid upprepade tillfällen.

Wartec var en stor besvikelse för mig, blev extremt smärtsamt då det bröt ner stora delar av huden och därför skapade många små men ack så smärtsamma sår (sitta med benen i kors/träna löpning var bara stt glömma). Simmade mkt på den tiden, men då Wartec är kraftigt blåfärgat så blev det allt för psykologiskt påfrestande att duscha i allmänna duschar. Inte särskilt många vårtor försvann, typiskt dålig metod. Har för mig att jag körde ca 4 behandlingsperioder enligt bipacksedelns rekommendation.

Testade därefter äppelcidervinäger applicerat på bomull fasttejpat över blåsorna (24/7) under långa perioder. Fungerar bättre, gjorde fort. Väldigt ont i slutet av behandlingsperioden (körde ca 2 v, sedan ngn vecka vila, totalt 3 perioder tror jag). Mkt försvann men inte allt, plus att en luktar vinäger hela tiden. Overall ok metod. Vissa blåsor kom tillbaka. Mindre smärta än med wartec.

Skiten kom tillbaka, gav upp och började ist riva av allt när jag duschade. Mindre smärtsamt än ÄCV och wartec men annars ingen effekt, förutom att blåsorna tillfälligt blev mindre (när en rev av det mesta).

Började bli jävligt uppgiven på riktigt och funderade på metoder som liknar frysning, testade vanliga frysstift som en kan köpa för fotvårtor. Funkade inte. Därefter (bu hade det gått ca 1,5 år av försök att bli av med det) testade jag att sticka tända tändstickor mot blåsorna (tänkte att övriga behandlingar går ut på att skada vävnaden och hoppas att skiten dör/kroppen förstår att ngt är på fel plats). Min tanke var att eld kanske kunde göra samma sak, annan skit går ju att bränna ut (åtm på film).

Det fina med denna metod är att den har funkat skitbra, och dessutom upplevde jag den som minst smärtsam. Gör bara ont vid bränningstillfället och ingen ordentligt bränd blåsa har kommit tillbaka (har bränt minst 20-25 st).

Efter att ha experimenterat lite med olika tillvägagångssätt så kom jag fram till att följande funkade bäst för mig:

1. Notera var blåsorna sitter, märk om nödvändigt upp dem med tex tuschpenna.

2.tänd en tändsticka, släck den genom skakning och tryck direkt mot den blåsa du vill bränna bort. Håll kvar tills att tändstickan svalat. Gör lite ont vid själva bränningen, men sammantaget mkt mindre smärta än tex ÄCV eller Wartec (som är en ständigt svidande/molande smärta). Det kan ibland uppstå en brännblåsa där du haft tändstickan, ibland gör det det inte. Vårtan brukade för mig försvinna i vilket fall, bara det har varit ordentlig kontakt. har funkat så mkt bättre än allt annat för mig.

Idag är jag symtomfri.

Svar på tråden Vill bara tipsa! Ta bort kondylom på 1 vecka!