Elit skrev 2011-03-16 23:44:37 följande:
Tråkigt att du känner dig stressad för att klara MVG i Sveriges flumskola. Särskilt beaktande att tjejer får omotiverat högre betyg än killar och allmän betygsinflation. Du hade ju fått kontant belöning för mödan om du haft en mor som givit dig ett liknande incitamentssystem som TS. Det kanske hade varit tack nog ; )
Gillar du inte kunskap eller har du inte kommit in på den linje du sökte eller varför så bitter?
Jovisst kom jag in på min linje. Men man behövde bara 17,5 i snitt för att komma in där. Så vad skulle jag med resten av poängen till? Annars finns ju högskoleprovet dessutom.
Mycket av det jag lärde mig var helt värdelös kunskap. Jag hade kunnat göra roligare saker med tiden istället. Bättre saker. Ingen arbetsgivare har någonsin velat se mitt gymnasiebetyg ändå.
Visst, hade jag varit TS barn hade jag kunnat inkassera åtskilliga tusenlappar. Men inte fan hade det varit värt några ynka tusenlappar för att få veta från min egen mamma att godkänt aldrig duger?
Jag var aldrig stressad för att klara MVG. Det krävde ingen stor ansträngning. Jag är stressad av att jag ställer för höga krav på mig själv. Att jag inte nöjer mig med mindre än att alltid vara bäst. Det skulle vara bättre att kunna njuta mer av andra värden i livet.