• SRA

Finns du äggdonator?

Hej! Jag letar förtvivlat efter en äggdonator.. Ni underbara kvinnor som donerar ägg är änglar!

Jag undrar om det finns någon som vill bli min och min sambos korsdonator?

Väntetiden på äggdonation är 2-3 år och tanken på att vänta så länge får mig att snart inte orka kämpa längre, vi längtar så mycket efter att få bli 3 i familjen..

Kramar till er!

• Svar på tråden Finns du äggdonator?
  • Catway

Hej! Jag/vi letar också efter en äggdonator med ljus och lykta. Vi har pratat med många vi känner (har lite svårt att fråga folk som vi inte känner allt för väl men "nöden har ingen lag"...) Min syster kunde tänka sig, men pga hennes "höga" ålder fungerar det ej. Min sambos kompis kunde också tänka sig att hjälpa oss, men det gick inte där heller då hon precis börjat amma.  Det känns så himla jobbigt att vi inte kan få bli gravida, utan stöter på det ena problemet efter det andra. Vi har försökt få barn en längre tid och nu har det visat sig att på toppen av min tjejs diabetes, så har även äggstockarna slutat fungera. Vi tänkte försöka se om det kan finnas någon här som kan tänka sig donera då kön som tidigare nämnts är väldigt lång. Hör mer än gärna av er om det kan finnas någon som kan tänka sig donera ägg (korsdonation).
    Eller så kan vi hör av oss till dig. Våran mail är Catway8@hotmail.com

PS: Kicki82; tycker det var väldigt fint skrivit att du ger till de som väntat längst. Trots att vi formellt sett inte stått i kön till donation längst av alla, känner vi att vi ändå måste försöka att hitta en donator själva. Detta då vi redan har väntat i 3 år, med tanke på att vi först försökt få barn på den "naturliga vägen" innan vi fick besked om att det ej skulle gå på det sättet =(
    mvh Mikael  

• kråkanbråkan

ja skulle donera ägg så mycket de bara gick om ja kunde. Tycker de är en helt underbar sak att göra för andra människor. tog upp de här med min mamma och hon tyckte inte ja va klok... tänk så olika männsikor tycker.

• Underbar och älskad av alla

Jag skulle aldrig tveka på att donera ägg om det behövdes. Känns måttligt orättvist att jag kan få barn efter barn när det finns andra som inte kan. Det är väl ett ganska osjälviskt sätt att hjälpa en medmänniska som inte kan bli gravid på egen hand.  Jag har själv en dotter sen innan och är gravid med mitt andra barn och vet ju vilken underbar upplevelse det är, som jag tycker att alla ska ha möjlighet att få erfara.

Det handlar ju om så lite av ens egna tid men en evighets glädje för någon annan.

• Catway

Underbar och älskad, förstår att du är älskad av alla, det lät väldigt fint det du skrev,
    Du pratar om att du inte skulle tveka om det behövdes, ville bara säga att här behövs det =)..
    Verkar svårt att hitta en donator som inte är över 37.

• Underbar och älskad av alla

Jag är 26 år bara så har några år kvar och många ägg att kunna donera =)

• Catway

Låter ju fantastiskt.. du har inte lust att starta med mig och min sambo? =) du kan väl maila mig på [email protected]      Känner mig väldigt desperat, men när jag började tänka på att skaffa mig en egen donator så hade jag 4 i min omgivning att fråga och när det nu visade sig att det inte gick med någon av dem så tänkte jag ta steget ut på internet för att hitta någon. Internet har alltid hjälpt mig med mina bekymmer genom livet =)

• SRA

Ni fantastiska äggdonatorer eller ni som funderat på att donera, hör gärna av er till mig! Jag förklarar, tar reda på de jag inte vet och svarar gärna på funderingar, så kanske ni som funderar får mer klarhet i det hela och vill bli min och min sambos korsdonator eller du som redan vet att du vill donera! Bli våran hjälte och hjälp oss att få det bästa en människa kan få!

• Marelb

Fan... sitter en kväll och läser ÄD trådar och känner bara att jag vill gå ut och demonstrera, eller ja, göra reklam för ÄD! Önskar er alla lycka ni som försöker hitta donatorer. "Tyvärr" för er del så tänker jag likadant som Kicki82. Men som sagt... det hjälper ju alla egentligen...

Edwin 2002 *** Vanja 2005 *** Livia 100718
  • Tessaa89

Jag har alltid velat vara surrugat mamma eller hur det stavas men det är ju olagligt i Sverige va? Men äd låter oxo bra, hur gör man om man vill donera ägg?

Svar på tråden Finns du äggdonator?