• SRA

Finns du äggdonator?

Hej! Jag letar förtvivlat efter en äggdonator.. Ni underbara kvinnor som donerar ägg är änglar!

Jag undrar om det finns någon som vill bli min och min sambos korsdonator?

Väntetiden på äggdonation är 2-3 år och tanken på att vänta så länge får mig att snart inte orka kämpa längre, vi längtar så mycket efter att få bli 3 i familjen..

Kramar till er!

• Svar på tråden Finns du äggdonator?
  • Marnet

Exakt hur går de till? Har funderat på de där många gånger men aldrig kommit längre lixom :)

• Lincon

Intressant, men måste man verkligen ta dessa hormoner före om man ska donera ägg och vad för hormoner är det? Lekte lite med tanken, jag menar, jag har relativt bra gener så varför inte? Jag vet att äggen skulle tas väl omhand

Jag vet att jag vet, men jag vet det inte just nu
  • SRA

ja jag tror man måste de, för att synka med mottagaren som också äter hormoner för att vara mottaglig så ägget kan fästa, annars kan de nog vara svårt att få ett ägg att fästa öht tyvärr..

Det är ju väldigt olika hur man reagerar på hormonerna också..

för oss som inte har fungerande äggstockar är ni donatorer stora hjältar!

Tycker de är så synd att dom inte gör mer reklam för att få fler donatorer, för mig var det helt okänd att man ens kunde göra det innan min diagnos :(

• diamantina

Oops, lite långt för mig. Funderar lite grann på att donera igen. Men bara en svag tanke. Lycka till.

• Elinb90

Jag bor i Umeå. Jag är tjugo år och har ett barn. Kan du inte berätta lite om hur det går till? :)

• SRA

diamantina - Jag tror att det inte spelar någon roll vart du bor, för iom att jag söker korsdonator så ges dina ägg till okänt par och jag och sambon får också av någon som är okänd för oss som matchar mitt utseende lite :)

Svar på tråden Finns du äggdonator?