Sarah f skrev 2011-04-16 18:08:26 följande:
Ok, så du går ut i badet efter bastun utan att duscha?
Sen om du läser mitt inlägg så menar jag att det knappast saknas avklädda människor på fel plats. Jag försvarar på inget sätt resonemanget att man får skylla sig själv vid en våldtäkt. Jag pekar på att svenskar är berömda för att klä av sig där det är en dålig ide att vara avklädd.
Jag vet inte vad bröllopsnatten har med att inte vara publikt naken att göra? Har du dåligt sex för att andra i din närhet inte visar sina organ för dig?
Givetvis duschar jag efter bastun som jag satt naken i. Jag duschar naken så att all svett kan tvättas av och slipper hamna i badkläderna eller i badvattnet.
Om nakna människor bara förekommer när nakna 18-åringar dansar på baren för att ragga upp kåta greker så blir det ju automatiskt så att nakenhet = SEX. Det blir så tråkigt när det bara behöver vara naket för att räknas som sexigt.
Jag är naturist och visst tycker jag att en naken kropp kan vara vacker men inte direkt sexig. Sexigt är det min fantasi föreställer mig göra med den kroppen men det funkar minst lika bra med kläderna på. Dessutom är det enligt min väldigt ringa erfarenhet inte de "perfekta" kropparna som är intressantast. Oftast är det det som gör den unik som gör den intressant.
Nej, jag har inte dålig sex för att andra inte visar sina organ för mig (eller för att de gör det). Däremot smärtar det mig när massor av människor har sådana komplex över sina "normala" kroppar att de blir hämmade under sexet. "Tänk om han tycker jag ser fet ut", "usch vad min mage måste se plufsig ut när jag rider honom", "jag vill inte köra doggy för då ser han mina celluliter", "jag har ingen tvättbräda" osv.
De flesta människorna ser faktiskt ut som folk gör i allmänhet - trot eller ej...