Inlägg från: Anonym (samma här) |Visa alla inlägg
  • Anonym (samma här)

ni med pmds titta hit

Hej!
    Jag har också liknande pms-problem, vissa månader känns det som jag bara vill dö när mensen närmar sig. För mej är det mest jättestark ångest och inte så mycket irritation och utbrott. Jag blir orolig för småsaker och har katastroftänkande när det gäller det mesta.

Någon mer som tycker ångesten är det största problemet?

Jag har fått ssri utskrivet av gyn nu i veckan, men hon berättade inget om det, vet inte ens hur mycket jag ska ta eller vad det är för tabletter. Antar att jag får mer information på apoteket när jag hämtar ut dom, för jag är lite orolig inför att börja med dom.

• Anonym (samma här)

Jag har börjat äta citalopram 10 mg mot min PMS igår. Har känt ett ovanligt lugn i kroppen hela dagen, inte minsta ångest eller tendenser till raseriutbrott. Vet inte om det fungerar lite som placebo på mej, för det borde väl inte ge effekt så snabbt?

Jag har känt mej lite yr och haft lite huvudvärk, men annars inga hemska biverkningar hittils. Någon som vet hr länge det brukar dröja tills biverkningarna sätter in?

• Anonym (samma här)

Fortsätt paddla: Det är samma för mej, att de värsta topparna försvinner. De första dagarna mådde jag jättebra. Lite mer oro och irritation runt mens, men inte i närheten av som jag kände förut. 
    Jag får lite hjärtklappning på kvällen när jag tar tabletten, men annars har jag verkligen inga biverkningar! Känns helt otroligt skönt att jag har testat detta.

Äter ni andra bara tabletterna 10-14 dagar eller äter ni hela månaden? Jag ska bara ta dom före och under mens, men jag är orolig att oron och ångesten ska komma tillbaka under uppehållet. 

Svar på tråden ni med pmds titta hit