Nöffe72 skrev 2012-08-23 09:22:18 följande:
Men VARFÖR vill ni inte äta medicin? Om man har epilepsi, hjärtfel eller diabetes äter man medicin. PMDS är också ett sjukdomstillstånd som kan behöva medicineras. Särskilt med tanke på att inte bara vi som är sjuka lider av symptomen, utan även de vi helst av allt inte vill ska bli drabbade - våra barn, makar och andra närstående. Dessutom medicinerar man bara under de dagar man mår dåligt. Att man får biverkningar av medicinen till en början - tills toppen har vant sig - är ju inget konstigt. Så är det med många andra mediciner också. Men det går över! Trappar man upp väldigt försiktigt och börjar med en minimal dos går det bättre. Jag började med 1/4 av lägsta dos. Trappade upp supersakta tills kroppen hunnit med i svängarna. Ny är jag en helt annan människa. Jag får inte längre fruktansvärda raseriutbrott på min tvååring och min sambos barn. Jag slipper den värsta ångesten. Jag fungerar, helt enkelt.
Jag får en känsla av att själva medicinen är väldigt laddad för många. Men det är ju bara en tablett. Som hjälper i de flesta fall. Bara man ger det lite tid. Det finns också olika typer av SSRI. Funkar inte den ena kan man prova sig fram tills man tills med en bra läkare hittar något som fungerar. Jag veta att alla ni där ute kämpar på som bara fan. Men jag vill bara peppa för att det kan bli bättre!!!
alltså jag förstår hur du menar men jag vill verkligen inte kanna mig så konstig som jag gjorde. som i en bubbla. och min make vill inte heller det. och det är lite skillnad med medicin då man är sjuk för då måste man för att överleva. men får se framöver. vet att många blir hjälpta.
bättre och sämre månader har jag absolut! är jag stressad och har sovit mindre blir det mkt värre!