Inlägg från: fortsätt paddla |Visa alla inlägg
  • fortsätt paddla

ni med pmds titta hit

9 dagar kvar till mens nu... sambon som uppmärksammade det åt mig..
    Favoriter bara, för det är sent, ska upp och sover jag inte blir det värre..

• fortsätt paddla

Små frågor här...
    Har ni också bättre och sämre månader.
    Nu ska jag ha mens om 2 dagar, och det har varit hanterbart. Är irriterad och orolig, kortare stubin men ändå. Känner att jag klarar av vardagen.
    Andra månader vill jag lägga in mig på psyk.
    Hur hanterar ni barnen när det är illa? Har en sambo men han jobbar em och kväll väldigt ofta. Har då tre barn själv.... Känner att jag är inte den mamma jag vill vara då. Det är inte normalt att skrika på en tvååring och få utbrott för att åttaåringen klagar på maten... fan vad jobbigt det är. Det är den värsta biten helt klart.

• fortsätt paddla

Jag har inte testat ssri... men har försökt med minipiller, p piller hormonspiral och naturläkemedel. Hormoner hjälper inte utan gör det hela värre.
    Funderar starkt på ssri nu. Hur har ni som provat gjort, ringt vc? Av någon anledning känns det jobbigt att ringa dit. ( kanske för att varje gång jag funderar på det så mår jag inte bra)
    Började gråta på jobbet idag. Detta funkar ju inte..

• fortsätt paddla

Tack nöffe:) ska ringa i morgon och beställa en tid. Känns bättre att ring gyn av någon anledning!

• fortsätt paddla

I morgon har jag en läkartid. Ska diskutera SSRI hade jag tänkt. Det känns lite nervöst...

• fortsätt paddla

Nöffe: fick ett recept som jag ska hämta ut och börja med nästa ägglossning. Ska börja med en svag dos på 10 mg. Sedan öka om det behövs.
    Hon lugnade mig ang biverkningar vilket jag är mest rädd för. Det ska enligt läkaren inte vara så mycket när man äter för PMS. Ska ge det ett försök.
    Nu ska jag ha mens vilken dag som helst och mår uselt. Det funkar på jobbet men hatar min sambo. Klarar inte av att se på honom. Så irriterad!
    Så visst är det värt att testa ssri. Ska ge er en rapport om någon mån;)

• fortsätt paddla

Hämtade ut cipralex idag. I morgon börjar jag knapra piller;) hoppas att detta funkar.
    Och anonym ovan: visst tror jag det är pmsd det handlar om. Läkaren jag träffade var väldigt förstående och det var inte första gången hon hade hört om detta. Hon hade alldeles nyligen varit på utbildning om bla pms.
    Många kvinnor lider i det tysta;) och få söker hjälp. Dom som söker har oftast alltid haft problem men ber om hjälp först när dom kommer upp i åldern, då symptomen ökar.
    Sök upp en duktig läkare, det var hur som helst skönt att prata med någon som vet vad det handlar om. Om medicinen hjälper vet jag inte ännu men ska uppdatera.

• fortsätt paddla

Samma här: hur går det för dig? Är inne på dag fyra och har inte känt av ägglossningen. Det funkar hemma. Väldigt skönt för det brukar det inte. Är lite tröttare och känner ett litet illamående någon timme efter jag tagit tabletten. Annars känner jag inte av några biverkningar.

• fortsätt paddla

Jag är sjukt trött, men humöret är ok. 5 dagar kvar till mens.
    Velar: äter du din medicin nu?

• fortsätt paddla

Velar : jag äter 10 mg och som det känns nu vill jag nog inte höja dosen.Eftersom jag känner ett litet illamående efter jag tagit tabletten tar jag dom innan jag lägger mig.
    Sedan är jag ruskigt trött hela dagen
    Jag blir arg, ledsen och skrattar. Jag känner fortfarande att jag blir orolig och ältar men alla toppar är borta. Inget blir lika intensivt. Det är inte alltid en behaglig känsla men bättre än att få dessa utbrott. Just nu funkar jag som mamma och då är det värt det.
    Hur det blir när jag gör uppehållet efter mens vet jag inte än men nu ska jag ge detta några månader. ( avtrubbad, ja kanske lite. Småfull, nej)
    Humörsvängningar: Skriv ner och ha koll på humöret och din menscykel några månader. När jag gjorde det blev mönstret väldigt klart.

• fortsätt paddla

Velar: hoppas premalex funkar för dig.
    Själv så fick jag min mens idag. Förutom att jag varit så ruskigt trött måste jag säga att ciprelex funkat för mig denna tiden.
    Men, nu vad det sista pillret igår och jag är lite orolig nu för hur jag ska må. Någon med erfarenhet?

• fortsätt paddla

Samma här: hur går det? Har du fått din mens ännu?

Svar på tråden ni med pmds titta hit