• Rosesarered

Vilken diet?

Har provat LCHF i 4 veckor nu, gick ner 2 kg direkt och sedan ingenting. Jag är normalviktig men har en hel del bukfett som jag vill bli av med. Mår för tillfället illa av allt fett jag trycker i mig och har läst att vi det inte händer så mycket om man har normalt BMI. Jag antar att min ända chans är träning och funderar på att gå över till GI.

Hur har det gått för er? Är det dumt att hoppa av nu och byta till GI så här inför ivf? 

• Svar på tråden Vilken diet?
  • RosaGlitter

De säger att det kan ta upp till 3 månader innan kroppen ställer om sig helt till fettförbränning.. Kanske ska du ha lite mer is i magen? Se över dina dagar!? Hur ser de ut? Dricker du tillräckligt med vatten? LCHF ska verka viktreglerande oavsett 60 kgs övervikt eller 2 kgs..
    Har du ingen direkt övervikt kanske det inte är så konstigt att du inte går ner i vikt.. Fram med måttbandet istället.. Det har bergis hänt grejer runt midjan som du inte märkt av själv..

Om du inte står ut (förstår att det är frustrerande) så är nog GI ditt bästa alternativ.. Kanske kan du tänka LCHF men "unna" dig GI ett par dagar i veckan. Du måååste ju inte äta såå "fettigt".. (tror dock att du ska fortsätta lchf:a ett tag till då jag är övertygad om att det ger dig mer viktnedgång än GI!

Lycka till!

• Rosesarered

Jag har även mätt mig, det har inte hänt ett dugg :(

• RosaGlitter
    Rosesarered skrev 2011-03-11 08:47:14 följande:
    Jag har även mätt mig, det har inte hänt ett dugg :(
    Åhh va tråkigt!! :( FÖrstår din frustration!!
    Men... Hur "strikt" är du??
  • yena89

Håller med RosaGlitter. Ge det tid! 4 veckor är ingenting. Och somsagt, det är viktnormaliserande. Kroppen trivs antagligen med den vikt du har. Vill du få fastare kropp så lägg till träning. Varva mellan kondition och styrketräning.

Annara är GI bra. Men skippa lättmargariner och lightprodukter och välj istället naturligt fett i små mängder :) Använder du mkt olja så bör du ta Omega-3 tillskott!!! Annars blir det inflammationer i kroppen av allt omega-6 :)

• Rosesarered

Har inte syndat ett dugg, förutom en och annan 70% chokladbit.
    Frukost tex lchf pannkakor, lunch ägg, räkor och majonäs och middag biffar med blomkålsmos. 

• yena89
    Rosesarered skrev 2011-03-11 10:24:56 följande:
    Har inte syndat ett dugg, förutom en och annan 70% chokladbit.
    Frukost tex lchf pannkakor, lunch ägg, räkor och majonäs och middag biffar med blomkålsmos. 
    Räknar du kolhydrater? Jag räknade i huvvet och där kom jag upp i 20g. men när jag verkligen räknade på allting så åt jag visst 40-50g om dagen.
    Jag har stått stilla länge och för en vecka sen började jag föra kolhydrats-dagbok och har ni tappat 4kg.

Jag rekommenderar dig att under 1 vecka skriva upp ALLT du äter. Väg maten och kolla på livsmedelverkets tabell och räkna ut kolhydraterna. pannkakor kan bli mkt kolhydrater. ägg innehåller också kolhydrater om än inte mkt. majonäs innehåller kolhydrater. en bra innehåller 2g/100g och en dålig upp till5g/100g. Blomkålsmos blir en hel del det också. 100g blomkål är ju 4-5g kolhydrater sen ska den kokas i eller blandas med grädde. massa kolhydrater där också.

Det är mkt man missar så :)
Svar på tråden Vilken diet?