• Nostalgity

varför vill han inte träffa min sons pappa!?!

Jag har en son på 2,5 år med en kille som jag aldrig varit tillsammans med, men däremot har vi alltid varit bra vänner och kommit överäns under sonens uppväxt. Jag har träffat en kille i ca 1 års tid nu som jag är kär i och sonen tycker också jättemycket om honom! min kille är jättesnäll mot min son och han älskar barn! Men när sonens pappa är här så vill inte min kille komma hit. Han säger att han inte behöver umgås med min sons pappa. Och det behöver han inte ... men varför vägrar han träffa honom!? ... dom har träffat varann 2 gånger tidigare .. på sonens 2års kalas och en gång efter det bara hälsade på varann när sonens pappa lämnade honom. Några förslag på varför??

Jamie 10/12 -08
  • Svar på tråden varför vill han inte träffa min sons pappa!?!
  • linjes

Svartsjuka

Det är så min man är iaf,tvärvägrar men han lär ju göra det iaf,eftersom mina barns pappa faktiskt kommer med på köpet

• gladare

Enklast är väl att ställa frågan direkt till killen. Men varför måste han träffqa pappan undrar jag? Jag tänker att sambons barn rör sambon o bio mamman varför måste jag vara med jämt då? Sen älskar jag bonusbarnen lika mycket som mina egna endå

• 2underbara

Troligen en osäkerhet och kanske svartsjuka vilket inte gör honom till vare sig en svag eller dum person för det vilket det alltid brukar vinklas till när det kommer till just dessa bitarna.

Sedan har han ju helt rätt, inte behöver han träffa ditt ex om han inte vill men är det så att du och exet inte kan komma överrens utan att träffas så blir det ju en val-situation av det hela för både dig och din kille där ingen har mer rätt eller fel än den andre.

Ser du någon lösning eller är problemet så stort för dig att du inte kan fortsätta vara tillsammans med din kille?

Han har troligtvis lika svårt att acceptera att träffa pappan som du har att han INTE accepterar att träffa pappan.

Hoppas ni löser det på nåt sätt.

• 2underbara
    linjes skrev 2011-03-10 18:30:55 följande:
    Svartsjuka

Det är så min man är iaf,tvärvägrar men han lär ju göra det iaf,eftersom mina barns pappa faktiskt kommer med på köpet
    Ja så kan man också resonera ifall man bara ser till sig själv
  • Nostalgity

Hej.... nej han behöver inte träffa min sons pappa om han inte vill, men det skulle ju underlätta en hel del för mig. Min sons pappa är inte mitt ex, vi har aldrig varit tillsammans...bara kompisar var av en gång det skedde att sonen blev te. Jag har aldrig haft känslor för sonens pappa, så varför skulle min kille vara svartsjuk? sonens pappa vill inleda ett förhållande med mig tydligen, jag ser det inte men min kille, min mamma och mina syskon säger att det syns att han "vill ha mig" . Jag tänker inte sluta träffa vare sig pappan eller pojkvänen...det måste ju gå att lösa på något sätt! Jag tänker åka te Kolmården med sonen i sommar och tänker då ta med mig pojkvänen, pappan och pappans nya tjej...sen får väl dom sköta sig så bäst dom kan! Bara undra VARFÖR, vad som KAN vara anledningen te att pojkvännen inte kan komma hem te mig om pappan är där!

Jamie 10/12 -08 <3
  • 2underbara
    Nostalgity skrev 2011-03-14 11:25:33 följande:
    Hej.... nej han behöver inte träffa min sons pappa om han inte vill, men det skulle ju underlätta en hel del för mig. Min sons pappa är inte mitt ex, vi har aldrig varit tillsammans...bara kompisar var av en gång det skedde att sonen blev te. Jag har aldrig haft känslor för sonens pappa, så varför skulle min kille vara svartsjuk? sonens pappa vill inleda ett förhållande med mig tydligen, jag ser det inte men min kille, min mamma och mina syskon säger att det syns att han "vill ha mig" . Jag tänker inte sluta träffa vare sig pappan eller pojkvänen...det måste ju gå att lösa på något sätt! Jag tänker åka te Kolmården med sonen i sommar och tänker då ta med mig pojkvänen, pappan och pappans nya tjej...sen får väl dom sköta sig så bäst dom kan! Bara undra VARFÖR, vad som KAN vara anledningen te att pojkvännen inte kan komma hem te mig om pappan är där!
    För att han är pappa till ditt barn, känns rätt solklart

Sedan att du inte förstår hur han tänker och känner är en annan sak, du kommer kanske aldrig ta till dig det så det är bara att acceptera att så är fallet kan jag känna.

Bara för att du tänker och känner på ett annat sätt så har inte du rätt för det, inte heller fel, ni är olika helt enkelt. 
  • Viper

Jag tycker inte att det är speciellt konstigt. Vare sig det är barn inblandat eller inte känns det ju aldrig kul att träffa ex till den man har ett förhållande med..

Svar på tråden varför vill han inte träffa min sons pappa!?!