ÄD gravida latte mammor i stockholm
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Tack, tack Sharika och Emmy!
Kram
Hej vänner!
Hur är det med er alla? Själv mår jag helt ok faktiskt. Inga blödningar, inget överdrivet illamående (mår illa och har dålig matlust men det känns liksom lindrigt om man jämför med att kräkas hela tiden) och ingen överdriven trötthet heller. Laddar för semester nästa vecka. Reser bort till sol och värme med maken i ett par veckor så hör ni inte av mig på ett tag från och med måndag vet ni varför
Stora kramar till er alla
Tea och Memaja:
Spännande att läsa om era undersökningar! Själv ska jag till Mamamia första gången när vi kommer hem från semestern dvs ca tre veckor. Kommer att vara i v.10+ då men vill hellre skriva in mig lite sent än för tidigt. Hoppas så att jag klickar med barnmorskan. De verkar ju iaf jättebra på Mamamia, skönt att höra att de känner till ÄD också och att de har alla ultraljud där på plats. Kram
Tog även blodprov igår för att kolla järnhalten. Hade riktigt bra järnvärde för ca 6 veckor sedan och börja även för säkerhetsskull att ta en järntablett/dag för ca 3 veckor sedan då bebisarna suger åt sig all järn (mer eller mindre) from vecka 20. Och nu hade jag akut järnbrist! Så nu ska jag äta 2 Niferex/dag och ta en stor shot blutsaft varje dag... (Ja, i och med detta har jag även fått börja äta katrinplomman...)
Så glöm inte bort att ladda med mkt järnrik mat när ni kan, flickor!