• Pussesnuttan

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Tack för alla gratulationer!
    Vi är så glada att de äntligen är här :)
    Båda killarna växer så det knakar och är ganska nöjda med tillvaron.
    Och det är SÅ skönt att vara hemma igen efter drygt 6v på sjukhus. Sedan några dagar tillbaka börjar även symptomen på havandeskapsförgiftningen försvinna, så de senaste 7 dagarna har jag gått ned ca 14 kg :) och kan nu njuta för fullt av våra små.
    Häromdagen gick vi första turen med vagnen, vilken känsla!

Memaja,
    Visst är det fantastiskt :) Och än så länge inte så jobbigt som jag befarade.
    Det går hyfsat med amningen, men min mjölk räcker ju inte på långa vägar så de får ersättning också. Och så pumpar jag för att stimulera till mer mjölk men det är en ganska jobbig historia, för det kommer typ två droppar.
    Vad var det för märke på din bra amningskudde? Vi har en som är från tvillingklubben men den är kass. Och jag tycker det är supersvårt att dubbellamma så vi gör som du gjorde, först amma en sedan ger min man ersättning när jag ammar näste osv. Det tar längre tid men gör mig inte så frustrerad.
    Och jag är mycket imponerad av dig som grejar allt själv. Du är en supermamma!

• Pussesnuttan

Gott nytt år till er alla!

Jag ses också gärna någon dag framöver.

Memaja,
    Tack för tipsen!
    Har fått lite bättre kläm på amningen men det är fortfarande svårt m dubbelamning.
    Om din vän har kvar amningskudden vill jag gärna köpa den. Tack för att du frågade henne! Jag skickar dig ett meddelande så kan vi höras om kudden.

• Pussesnuttan

Memaja,
    Jag är lyrisk över kudden. Tack!

• Pussesnuttan

Tea,
    Hur gammal är han nu?
    Kul att det gick bra :)

• Pussesnuttan

Det går ju så fort!
    Mina killar blev 6v igår. Det känns ju som om de föddes förra veckan :)

• Pussesnuttan

Jag ses också gärna den 23:e.
    Har sett fram emot att kunna ses :)

• Pussesnuttan

Har precis varit på Kvinnokliniken på SÖS och ännu en gång förvånats över okunskapen kring äggdonation. Tycker det är sorgligt när läkare pratar om "den andra mamman". Men idag var jag på hugget och orkade ta det, så nu vet i alla fall hon lite mer om hur äggdonation funkar och vem som är mamma och vem som är donator :)

• Pussesnuttan

Det som skrämmer mig är när handkirurgen har bättre koll på ÄD än enläkare på specialmödravården....
    Jag har så svårt att förstå att de inte är mer allmänt intresserade. Även om de inte precis jobbar med sånt så tangerar det ju deras område. En läkare på spec mvc trodde inte ens att det var lagligt med ÄD i Sverige!
    Och Tea, som du skriver, det måste ju födas ganska många barn som kommit till på det viset.

• Pussesnuttan

Hej!

Jag kommer också gärna den 23.
    Har ju legat inne de andra gångerna ni träffats.
    För mig funkar kl. 11.   

Vi gör en lista på vilka som kommer oxå :O)
    Tea75&Prins
    M & T
    Memaja & Twinsen
    Pussesnuttan & grabbarna

Kram!    

• Pussesnuttan

Sommarbebis,
    Jag skickar dig mitt nummer ikväll. Skriver på mobilen och vet inte om jag kan skicka meddelande till dig från den.

Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm