• Paltkoma

ÄD gravida latte mammor i stockholm

hej alla - har semester och är väldigt ouppkopplad, så skönt. kikar in här helt kort och ser att det verkar vara idel goda nyheter från alla, härligt. bra här med, nu v 35, jag mår finfint och allt funkar. visst, det varma vädret är ju lite jobbigt men ändå skönt nu när det ändå är sommar!!
    trevlig juli så länge!

• Paltkoma

tea - vilken usel barnmorska, försök skaka av dig hennes bemötande. det är bara för att hon inte vet bättre. spännande att det snart är dags!

välkommen hit ivf-dagar!

jag mår bra, ska på bm-kontroll imorgon o kolla hur bebben ligger nu. han sparkar som sjutton iaf. bara 4 v kvar nu och jag hoppas att det inte blir förlossningsdax i förväg. har haft hysteriskt mycket att göra o ska nu slappa några veckor, behöver lite tid att förbereda mig för ankomsten;)

pussesnuttan - inte är de på väg ut, men trycket nedåt ökar ju. hela mitt underliv är helt blodfyllt och lite svullet, helt normalt enl läkaren eftersom trycket under grav ökar.

• Paltkoma

GRATTIS till lille sonen Tea!! det låter helt underbart och supermysigt, skönt att ni börjar få rutiner. spännande att höra om anknytning och känslor. 

jag är åter i stan efter 5 v på olika semesterställen, bra att vara nära sös nu;) BF 16/8. jag har mått jättebra o känt mig precis som vanligt. i lördags kväll svullnade dock fötter o händer upp rejält o jag har fått lite värk. men det är ju så vanligt sent i grav. min BM har semester o vi har idag träffat en ny och hon är så BRA!! jag har ju inte varit så nöjd med min ordinarie, hon är OK men den nya som vi träffade idag o ska träffa resten av tiden är något helt annat. erfaren, tydlig o jag kände direkt mycket större förtroende för henne, känns bra så här i slutet när det börjar dra ihop sig. hon kollar också så att jag inte råkar ut för havandeskapsförgiftning men inget tyder på det. jag tycker också att det ska bli jättespännande o roligt att ses till hösten när fler bebbar har kommit till världen. 
    nu måste jag börja fixa lite praktiska saker som är bra att ha, kom på att lilla sängen behöver bäddas o utrustas med kudde, täcke mm....;) har inte förberett mkt ännu. har haft så mkt annat att tänka på.

o snart dags för er också memaja o emmylou!!! så spännande. 

• Paltkoma

Memaja - va skönt att dina tvillingar har växt till sig så bra, de är ju riktigt stora o som du säger nästan som en ensam bebbe. vi var på TUL igår och vår kille väger 3,2 kg (38+0). mer än vad jag trodde, magen är ganska liten och jag hade ställt in mig på en minibebis.

Tea - tänker på just det där att vara 2-barnsmamma när jag ser höggravida som redan har ett barn. Då känns det väldigt enkelt att vara gravid o bara behöva tänka på sig själv. men du fixar säkert ruljansen så småningom!

kul att du hänger på här ivf-dagar! tiden går fort och snart är det dags för dig me!

tabasco - menar du att BM väger dig? jag har inte vägt mig en enda gång vid BM-besöken. väger mig dock hemma en gång/vecka så jag har koll själv.

är det ngn som vet nåt om BVC på Söder, vilka som är bra osv? det finns ju tre; Ringen, Barnängen och Ekens. Dags att välja snart.

• Paltkoma

vad roligt att höra att allt går bra sommarbebis! o lovande att det funkade så fint att flyga.

silkes - jag håller helt med, en donator är inte mamma/pappa o jag tror inte att de själva vill bli betraktade så heller. jag känner en kille som har donerat sperma o det har gett upphov till flera barn. samma år de fyllde 18 sa han "jag hoppas verkligen att de inte kommer och knackar på min dörr nu". 

hoppas det har hänt något under helgen! lite konstigt att en BM rekommenderar huskurer....fast ananas är ju gott hursom;)

• Paltkoma

grattis trollmor!! overkligt och fantastiskt att hon är här nu.

• Paltkoma

silkes - stort GRATTIS till lilla tjejen! låter alldeles underbart;)

vi hade BF igår 16/8 men inget på gång ännu. känner iofs mer tryck ner mot bäckenet men ingen förlossning i sikte...om inget händer innan nästa tisdag ska vi kontakta kliniken o diskutera igångsättning. vore roligt o bra om kroppen satte igång på egen hand...

• Paltkoma

tack för tumhållning!!

silkes - min BM säger att anledningarna till igångsättning efter 1 v (mot normalt 2v) i mitt fall är ålder (40+), ivf, äd. alla tre är riskfaktorer. det verkar ju så vanligt att bli igångsatt så det blir säkert jättebra om det nu blir så men en förlossningsläkare sa till mig häromdagen att risken för kejsarsnitt ökar vid igångsättning. bättre om kroppen sätter igång själv med alla hormoner mm.

trollmor - härligt att du mår bra efter snittet. 

• Paltkoma

grattis emmylou & tea till sönerna!! 

har bara snabbscannat senaste inläggen. vi fick tid för igångsättning i onsdags o natten till fredag kom lille killen.10 dgr efter BF. idag kom vi hem. förlossningen var inte rolig (vaginal) men en fantastisk omsorg o vård på förlossningen  o bb har varit lite plåster på såren. barnmorskorna är mina nya superhjältar!! sonen är ljuvligt söt o jag fattar fortfarande inte att han ska bo här med oss;) nu handlar det om att få lite koll på tillvaron

• Paltkoma

Tack för alla gratulationer!! Det är såå mysigt här hemma, bara amning, blöjbyte och sovstunder.

Emmylou - vår kille fick också hjälp att komma ut på slutet mha sugklocka. Min livmoder var också trött och kunde inte hjälpa till så bra enligt läkaren o BM. Fick du epidural? funderar på om det bidrog. Att vi också hade hållit på länge var en bidragande orsak.  Blev du igångsatt också?

Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm