ÄD gravida latte mammor i stockholm
tack för sjukskrivningsråd, o ja, det måste ju absolut vara bättre att spara semesterdagarna till annat. jag får helt enkelt se hur tillståndet är till midsommar. prio är iaf att jag får vara vara ledig. så blir det inte mer sjukskrivning tar jag semester som planerat!
idag var jag på extra tillväxt-UL och avvikelsen var 0%. beräknad vikt var 1375 gr och det var exakt vad bebben vägde. det känns skönt. inte för att jag har oroat mig sen BM-besök förra veckan, har liksom inte haft energi till det;)
tea - blodprov där de inte hittar rätt är inte roliga....har hänt mig några ggr.
jag har inte alls satt mig in i hur man kan planera och ta ut föräldraförsäkringen på olika sätt. men det får man väl kläm på förr el senare. men visst är det så att den där extra ledigheten som man ev kommer att vilja ta ut vid lov de närmaste åren, de dagarna tillhör "ursprungspotten"? dvs, det är bra att spara lite och inte ta ut alla dagar under första 1,5 året?
min man har också eget företag o det är ju inte riktigt samma enkla sätt att ta ut föräldraledigt. å andra sidan är han ganska flexibel. men ersättningen kanske måste gå på mig...
sommarbebis - perfekt att du blev sjukskriven ända fram till förlossning. o DEN bör väl snart vara här!! så spännande.