Inlägg från: Chocolate Eclaire |Visa alla inlägg
  • Chocolate Eclaire

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Hej allihopa!

Här är en ÄD-mamma till som gärna hänger på! Har gjort två ÄD på EGV som resulterat i en son (4 år om ngr månader) och en dotter (en vecka!). Lillflickan får växa till sig ngr månader innan vi ger oss ut på seröst latte-mammaliv men sen är vi gärna med. Vi bor i hus söder om stan med gott om plats för barnvagnar i vårt garage om vi ska ses hemma hos ngn. Jag håller mig ajour med er via denna tråd.

• Chocolate Eclaire

Hej!

Ett tips är att använda EMLA-kräm som bedövar. Funkar bra. Man sätter en klick på stället där sticket ska vara, under ett ett plåster, ngr timmar innan. Sedan har jag bett om att de ger sockerösning i samband med sticket för socker har en otroligt smärtlindrande effekt.
    När min äldsta var lite större (hade börjat äta fast föda oxå) gav jag honom en sockerbit själv.

• Chocolate Eclaire

Jag hänger gärna på någon gång men kan inte måndagar. Min lilla snorpa är snart 4,5 månad och börjar bli mogen att möta en större omvärld ! Hälsningar Havspion/Trumanna

• Chocolate Eclaire

Jag är gärna med på Facebook. Har inte ännu haft möjlighet att ses men har gjort två ÄD på EGV 2008 (pojke) och 2011 (flicka).

Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm