Blingbling skrev 2014-01-11 20:03:54 följande:
För en månad sedan när jag pratade med FK-tjejen i Visby (hon som handlägger mitt ärende) just om varför man inte kan se info om sitt ärende på Mina Sidor. Hon sa att just det som handlar om vård i utlandet handläggs manuellt (det enda som handläggs på det sättet), det är alltså fysiska papper som ligger på ett skrivbord, och därför registreras det inte på Mina Sidor. På Mina Sidor syns bara de ärenden som handläggs digitalt. Skulle de på Gotland själva och manuellt mata in all information på alla ärenden, ja då hade nog handläggningstiden ökat ännu mer... Men jag håller med er om att det är tråkigt att man inte kan få den infon själv, utan att man tvingas sitta en timme i kö... De har förresten manuell hantering i Visby för att de har mycket kontakt med utlandet och landstingen i Sverige och då funkar inte det att köra digital hantering, det var förklaringen som jag fick från Visby
![](https://www.familjeliv.se/Chatt/ikoner/smile1.gif)
Ok, det kan jag förstå. Men dom borde kunna ändå lägga in att ansökan är mottagen, hos landstinget, under behandling, behöver kompletteras mm, godkänd mm.
Det viktigaste är att vi får hjälp och svar någon gång i allafall. Förstår att FK har skit mycket att göra. Är ändå glad att det finns ekonomisk hjälp att få och förhoppningsvis har en chans att få ett barn.