Taken skrev 2014-09-03 07:37:17 följande:
Just detta vore intressant att få höra mer detaljer kring, om det är så att alla landsting sätter stopp när man redan har ett barn så skulle det i alla fall vara det klara och tydliga svar vi söker, även om det inte är det svar vi hoppas på.
Förstår precis vad du menar. Jag är osäker på om jag läst det i skrift någon stans, men enligt mitt landsting så är det när man är barnlös, alt en av patienterna har ett biologiskt barn sedan tidigare förhållande, som man är berättigad fertilitetsbehandling. Sedan varrierar antalet behandlingar mellan 1-3 i de olika landstingen även om det verkar som att nationella riktlinjer är på väg.
Har inte hört om någon som utan att finansiera vården själva har fått behandling när det redan finns ett gemensamt barn. Tänker att om det är någon stans detta borde vara skrivet (om det nu stämmer vill säga) så är det i Socialstyrelsens riktlinjer där ålder mm tas upp. Har inte någon referens till riktlinjerna i skrivande stund, men det kanske någon annan här kan hjälpa till med!? Annars återkommer jag när jag hittat den.