Inlägg från: längtanärstor01 |Visa alla inlägg
  • längtanärstor01

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

erda skrev 2014-06-22 01:44:44 följande:
    Jorå de gick bra :)
    Åkte iväg hemifrån kl.6 och vid 8.30 ringde vi. Fick en tid till kl.16. Var på plats i Köpenhamn vid 14 så det blev en lite smånervös väntan tills det blev dags.
    Var på Stork i ca 1 timme totalt innan vi sen tog bilen och åkte hem igen.
    Låång resa på en speciell midsommar helt klart :)
    Nu håller vi tummarna.
    Vad skönt att höra. Håller tummarna för er! {#emotions_dlg.flower}
  • längtanärstor01
    Saturnus skrev 2014-06-25 22:43:07 följande:
    Jag kan inte uppdatera på mobilen. Någon som kan hjälpa mig?

3 inseminationer på CFC, 3 på Vitanova. Två graviditeter med Pergotime. En slutade i utomkvedshavandeskap och en i missfall. Bor i Svealand, 40år
    Uppdatera gärna listan:

Mia -therese: 6 rundor hos storken var av senaste efter pergotime. Tar paus juli- aug. Bor i Malmö. 32år.

Saturnus: 3 inseminationer på CFC, 3 på Vitanova. Två graviditeter med Pergotime. En slutade i utomkvedshavandeskap och en i missfall. Bor i Svealand, 40år

Ensamåvilsen: 4 inseminations försök storken även spolning allt såg bra ut. En ivf behandling med lyckad insättning CFC resulterade dock inte i gravid, ett frys återföring som lyckades nu gravid i v 17. 37år, första barnet, bor Örebro:) 

längtanärstor01: 2 inseminationsförsök. 1 lyckat försök men slutade i tidigt missfall. Försök 3 väntar i juli månad. Bor Göteborgs norra skärgård. 26 år!

MD77: Syskonförsök med samma donator (öppen), första försöket 2/5-14. Bor i Uppland, 36år
  • längtanärstor01
    Saturnus skrev 2014-07-06 10:31:08 följande:

Nu sitter jag på tåget till kliniken i Köpenhamn. Jag hoppas jag har räknat och prickat rätt tidpunkt. Gjorde Vul i torsdags och hade två ägg(15,5 & 14,5), tog Otrivelle igår förmiddags. Hur går det för er andra i tråden? Kram allihopa

Håller tummarna och lycka till. Min mens börjar ebba ut nu så snart börjar nedräkningen för mig inför ett 3:e försök. Känner mig förväntansfull! Glad
  • längtanärstor01
    erda skrev 2014-07-06 11:11:19 följande:

Idag gjordes graviditetstestet, men bara som en formalitiet (dvs bara ett sträck).
    Mensen skulle ha kommit idag men kom redan i tisdags konstigt nog. Brukar inte komma så tidigt.
    Frågan är nu hur man ska ha koll på nästa ägglossning, så vårt andra besök hos Stork prickas rätt?
    Enligt den app jag använt skulle ägglossningen ha kommit 18e, om mensen kommit idag som planerat. Men efter som den kom tidigare blev det något fel i appen som även tidigare ägglossningar bytt datum. Enligt den ska ägglossningen nu vara den 15e.
    Antar att man som vanligt bara räknar från mensens första dag, även om den kom tidigt? 

Ledsen för din skull att det inte tog sig. Hjärta

Efter mitt tidiga missfall så försköts min mens med några dagar och jag har bara räknat från mensen första dag men sedan använder jag mig alltid av ägglossningstest då får jag exakt dag men när man hållit på så lär man sig tillslut sin kropp hur den funkar. Önskar dig fortsatt lycka till! {#emotions_dlg.flower}
  • längtanärstor01
    Saturnus skrev 2014-07-13 08:17:36 följande:
    Det samma! När åker du nästa sväng?
    Tack. Det blir nu i början på veckan mån-ons. Känns kul och spännande! Glad Hur ser det ut för dig?
  • längtanärstor01
    Saturnus skrev 2014-07-13 22:16:38 följande:
    Jag ska testa i slutet på veckan :) jag tycker jag har känningar men jag har vänner som blivit magsjuka som vi umgåtts med. Osäker på om jag fått en släng av det eller om det faktiskt är graviditetstecken! Håll tummarna! Lycka till, du uppdaterar väl oss hur det går?
    Jag håller tummarna och hoppas på att det är graviditetstecken och inte en släng av magsjuka!! {#emotions_dlg.flower}

Tack så mycket, det värmer. Kommer absolut uppdaterar er om hur det går. Glad
  • längtanärstor01
    erda skrev 2014-07-14 06:32:38 följande:

Fick just glad gubbe på stickan, så nu drar vi ner till Stork för försök nr 2.
    Lite konstigt. Kl.1 i natt innan vi gick och la oss fanns ingen gubbe alls, och 4 timmar senare dyker han upp.
    Tar ju ca 8 timmar ner så antar att det skulle bli sent om vi väntade tills i morgon bitti...?
    Lite trötta är vi ju allt nu, men de får gå :)

Spännande!! Jag väntar på ett få glad gubbe också, vilken dag som helst nu. Önskar er lycka till och håller tummarna. {#emotions_dlg.flower}
  • längtanärstor01
    erda skrev 2014-07-16 11:13:43 följande:

Efter 140 mil i bil är man lite mör och i natt har man sovit som en klubbad säl, men besöket hos Stork igår gick bra :)
    Nu är det bara att vänta igen...

Lycka till även till er andra!

Håller tummarna för er! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!