• Annesh

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Hej

Dum fråga... har någo varit med om att urinet är lite grumligt innan man plussar? Hade detta i morse och hoppas så klart på att det är så - men det kan ju oxå vara UV...

=)

Ha en bra dag!

• Annesh

Så spännande! Håller tummarna för dig :)

Ciconiidae skrev 2014-08-23 17:04:08 följande:

Nu har jag kommit hem. Hon tyckte det såg bra ut och att jag var där i precis rätt tid, så det blir jättespännande! :) Nu är det två veckors väntan igen, jag är helt uppspelt den här gången så det kommer bli en jobbig tid innan bim. :P

• Annesh

Hej

Hade BIM idag... Fick ett svagt svagt plus.

Jublande glad, men nu på efm har jag blödningar o krämpor så lite osäker på om jag får behålla glädjen...

Håller tummarna och hoppas på det bästa :)

• Annesh

Håller tummarna för oss :)

önskan2014 skrev 2014-08-27 17:10:00 följande:

håller tummarna för att du får behålla glädjen!

Jag haft lite magsmärtor, men ingen mens än, tog ett test i morse men det visade inget. sist var mensen 8 dagar sen så får väl avvakta och se. Tänkte vänta till på söndag innan jag tar ett nytt test.

• Annesh

Hej

Svårt! Många faktorer att ta hänsyn till,

Väntetid, kostnad m.m

Jag har en kollega som varit på utredning i Sverige i snart 1 år och inget hänt, så de kommer få vidare i DK och bekosta det själv...

Det finns en sajt (utländsk) som säljer pergotime. Kanske riskabelt, men det är upp till varje individ att bedöma :)

erda skrev 2014-08-27 16:47:13 följande:

Idag var vi i kontakt med gyn här på hemmaplan för att få hjälp med spolning och/eller Pergotime men dom säger nej.

Då vi börjat behandla privat utomlands så anser dom att vi får göra allt privat.

Dessutom menar som att man aldrig hormonstimulerar med tex Pergotime om man redan har ägglossning, inte ens vid insemination.

Dom skulle dock skicka remiss till Uppsala för insemination i Sverige också (vi kan ju alltid ställa oss i kö och sen tacka nej om det lyckats i Danmark).

Så nu är frågan vad man gör. Fortsätter att köra på som vanligt med resor till Stork eller kontaktat privat klinik i Sverige.

Vad hade ni gjort?

Planderar att åka ner om 2 veckor igen och då hade det ju varit bra om något redan var gjort...

(någon som har lite Pergotime över? )

• Annesh
    MD77 skrev 2014-08-30 08:17:49 följande:

Nu börjar resan mot mitt tredje (och sista?) försök, denna gång med Pergotime...tog första tabletten idag. Nu är det bara att hoppas att jag inte blir överstimulerad, ska på vul den 9/9. 

Jag vet inte hur ni resonerar därför så tänkte jag fråga Glad Jag hoppas som sagt att detta blir sista gången och att jag lyckas bli gravid. Men om jag nu inte blir det så tänkte jag att jag skulle göra en IVF, men det är så otroligt dyrt och en stor process att gå igenom. Att som ensamstående stå för alla kostnader är inte så lätt...när ska man "ge upp"? Jag har en son som jag är otroligt tacksam över att jag lyckats få, om jag nu inte lyckas få ett barn till kommer det att "gnaga" i mig hela livet? Jag tänkte bolla mina tankar med er för att höra lite hur ni resonerar och få lite hjälp att få någon slags klarhet i mina tankar....om det går Glad

Hålller tummarna för dig =)

Det är jättesvårt, egentligen bara du som kan bestämma men jag förstår dig! Har haft samma tankar...

Förlåt men hur gammal är du? Åldern har ju tyvärr lite att säga till om...

Jag hade nog bestämt mig för att ge det 4 försök. Har du bytat donator? Max 3 försök med samma, därefter byte enligt kliniken jag går på - kan ju vara så att man inte är en match =)

Kostnaden för IVF är sjukt tung att ta när man är själv, det är ju ganska många insemineringsförsök + mindre jobbigt =S

Det är mina tankar, men i grund och botten kan bara du själv ta ett beslut =)

kram
  • Annesh
    önskan2014 skrev 2014-08-29 18:09:41 följande:

Det tog sig inte denna gång heller :(

Hoppas det går bättre för er andra!

Så tråkigt att höra....

Ge inte upp, fungerade det inte denna gång är chanserna större för nästa =)

kram
  • Annesh
    MD77 skrev 2014-09-01 09:56:10 följande:

Annesh: Tack för svaret!

Jag är 36...så statistiskt är det svårare att bli gravid. Jag använder samma donator som min son, så det borde inte vara där svårigheten ligger.

Jag får helt enkelt ta en insemination i taget och förhoppningsvis blir det tredje gången gillt...precis som sist :)

ABsolut! Det låter smartast =)

Jag är själv 39 år och gjort två inseminationer....

All lycka till!

kram
  • Annesh

Jodå, tog ett test idag igen, var så osäker och nervös och hade blödningar men jag är överlycklig att ha mycket start streck :)

BIM +6 idag.

Hoppas att plutten stannar kvar typ 49 veckor till :)

Kram

önskan2014 skrev 2014-09-01 22:21:52 följande:

Tack snälla!  Hur går det för dig?Kram

• Annesh

Absolut ett svagt plus :)

Stort stort grattis !!!!!

Kram

Ciconiidae skrev 2014-09-02 06:50:20 följande:

Min puls är på högvarv nu, men vad tror ni om detta test? Ser ni ngt?

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!