MD77 skrev 2014-08-30 08:17:49 följande:
Nu börjar resan mot mitt tredje (och sista?) försök, denna gång med Pergotime...tog första tabletten idag. Nu är det bara att hoppas att jag inte blir överstimulerad, ska på vul den 9/9.
Jag vet inte hur ni resonerar därför så tänkte jag fråga Jag hoppas som sagt att detta blir sista gången och att jag lyckas bli gravid. Men om jag nu inte blir det så tänkte jag att jag skulle göra en IVF, men det är så otroligt dyrt och en stor process att gå igenom. Att som ensamstående stå för alla kostnader är inte så lätt...när ska man "ge upp"? Jag har en son som jag är otroligt tacksam över att jag lyckats få, om jag nu inte lyckas få ett barn till kommer det att "gnaga" i mig hela livet? Jag tänkte bolla mina tankar med er för att höra lite hur ni resonerar och få lite hjälp att få någon slags klarhet i mina tankar....om det går
Hålller tummarna för dig =)
Det är jättesvårt, egentligen bara du som kan bestämma men jag förstår dig! Har haft samma tankar...
Förlåt men hur gammal är du? Åldern har ju tyvärr lite att säga till om...
Jag hade nog bestämt mig för att ge det 4 försök. Har du bytat donator? Max 3 försök med samma, därefter byte enligt kliniken jag går på - kan ju vara så att man inte är en match =)
Kostnaden för IVF är sjukt tung att ta när man är själv, det är ju ganska många insemineringsförsök + mindre jobbigt =S
Det är mina tankar, men i grund och botten kan bara du själv ta ett beslut =)
kram