Inlägg från: sillencillasill |Visa alla inlägg
  • sillencillasill

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

grodansmamma skrev 2015-02-25 12:34:08 följande:
    Tack snälla! :) ja 6:e försöket gillt blev det! Hoppas det lilla fröet stannar där inne och att allt går bra nu bara :) är Visst i vecka 5 :)
    Nej men HALLELUJA!!! Och Grattis!!! 
  • sillencillasill

Om du inte gillar FL, varför hänger du här då?

KalleGlader skrev 2015-03-01 15:06:34 följande:

Flesta trådar på Familjeliv.se kunde byta namn till "Massuggestion", "Idag inbillar vi oss..." "Fakta som ska ignoreras" och inte minst: "Jag tycker, alltså vet jag!"

• sillencillasill

Kul att så många är igång! Och lycka till säger jag till de som redan inseminerat. Jag väntar på en vanlig mens en vanlig månad utan försök men har gått 8 dagar och väntat på mens men ännu har jag inte sett röken av den. Ska spola äggledarna mellan dag 7-12 och sen åka till Danmark igen. Men fattar verkligen inte varför mensen är så SEN.. Brukar alltid vara klockrent regelbunden

• sillencillasill

Idag 11 dagar sent kom mensen. Har fått tid på Gyn imorgon och hoppas på att få ta nya hormonprov.

Ciconiidae skrev 2015-03-08 18:13:49 följande:

Har du tagit graviditetstest för att utesluta att du inte blev gravid förra månaden? Man kan ju få mens även om man är gravid.

• sillencillasill

Tack! Allt såg bra ut och jag skulle bara köra på. Hon började prata lite om gulkroppshormon, jag skulle be storkkliniken att skriva ut. Men jag vet inte om jag ska åka dit denna månad eller göra hemmainsemination.

Någon som har erfarenhet av gulkroppshormon? Hur ofta tar man? Dos? När börjar man äta?

Trisse76 skrev 2015-03-10 19:52:28 följande:

Vad tråkigt! Hopps det går bra på gyn.

• sillencillasill

Har de olika användningsområden? Överläkaren på gyn sa att jag skulle ta dem efter inseminitaion för att få ägget att söta. Jag hade bra slemhinnor och vanlig ägglossning så inte pco och inte ska använda Pergotime.

Trisse76 skrev 2015-03-12 17:12:38 följande:

Jag åt gulkroppshormon inför mensen denna gången. Det har något med slemhinnorna att göra. Dessutom så blir man superstark ;), jag vart som dopad på gymet.

Sedan har jag även ätit Pergotime för en bättre ägglossning inför insemination på måndag. Så nu hoppas jag verkligen att det ska ta sig :))

• sillencillasill

Stort lycka till!!!!!

Trisse76 skrev 2015-03-15 16:40:37 följande:

Imorgon bär det av för ett femte försök. Denna gång med lite hjälp av hormoner. Nu får det vara min tur .

• sillencillasill

Jag ska spola mina äggledare imorgon sen blir det besök på storkkliniken efter det igen, förhoppningsvis om en vecka eller så.

• sillencillasill

Idag är äggledarna spolade och allt såg bra ut. Tyvärr var det värre hos ortopeden som sa operation av knä inom 4 veckor så får avvakta med insemination innan dess. Trist att vänta men måste göra klart knäet först, annars orkar det inte med graviditetsvikt. Man borde inte åka slalom och skada sig:(

• sillencillasill

Hej!

Nyopererad i knäet följer jag er ifrån soffan. Jag fick vänta med Danmark nu när jag skulle sövas och äta starka tabletter. Hoppas kunna åka nästa månad eller juni. Får se hur jag mår men längtan finns kvar.... Tänker att denna pausen kanske var bra, känner igen det där med stressen och att det sätter sig i kroppen. Nu fick den vila och varva ner. Lycka till alla!

• sillencillasill

Hur går det för alla? Haft uppehåll ett år pga skador/operationer/mediciner. Men nu är jag på G igen. Hur tänker ni kring Danmark vs vänta till nya lagen i april?

• sillencillasill
    ekström86 skrev 2016-12-23 23:49:34 följande:

Hej.

Jag är 30 år har funderat på att skaffa barn på egen hand via insemination. Jag är oskuld, har aldrig haft sex och inget förhållande samt har jag nästan inget socialt nätverk att tala om. Är det fel av mig att vilja sätta ett barn till världen med dessa förutsättningar? Har en stor längtan efter barn och jag orkar inte vänta på den "rätte". Vill gärna ha råd för hur jag ska bära mig åt.

Hej!

Jag är gravid och ensamstående, skulle ha fört barn i tisdags men går på övertid.

Jag tycker att det var helt ok att vara gravid ensam och det tack vare min familj och vänner. Nu när det närmar sig bebis ankomst börjar jag mer och mer bli nervös för hur jag ska klara mig ensam med bebis. Jag har ett stort nätverk, både en mamma och pappa som ställer upp samt syster med familj. Vi har gjort en plan och gör detta tillsammans.

Jag kan absolut inte råda dig åt något håll med jag pratar utifrån egen erfarenhet och där säger jag att nätverk är super viktigt.

Jag gjorde insemination via Storkklinik i Köpenhamn och där måste man genomgå ett journalsamtal. Det liknar ett samtal med en kurator typ. Där är det många frågor kring nätverk och jag tror inte att de godkänner att man är helt ensam utan nätverk

Så mitt tips till dig är att invertera bland de du känner, hur skulle du kunna få hjälp. Och mitt råd är att inte genomgå detta ensam. Man behöver prata av sig, fråga om råd samt få peppning genom detta

Önskar dig allt gott och förstår din längtan, vi är många som delar samma dröm!
  • sillencillasill
    ekström86 skrev 2016-12-24 10:13:55 följande:

Tack @sillencillasill

Jag förstår att ha ett stort socialt nätverk är viktigt och helt utan är jag inte, det lät som det i mitt förra inlägg. Jag har min mor och några av hennes bekanta samt en av mina kusiner, men räcker det? Då jag har själv växt upp som dotter till ensamstående förälder så vet jag svårigheterna som finns med att vara ensamstående förälder. Därför har jag börjat fundera på att skaffa barn med en homosexuell man för att se barnet en stor familj då min egen består av jag och min mor kan man säga. Åsikter och råd kring detta välkomnas!

Det kanske finns ett gaypar som du kan skaffa barn med? Det tänkte jag på innan jag for till Danmark.
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!