• Annaloo

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Fast jag började undra om hon bara sa Stork fast egentligen går någon annanstans...

• Annaloo

Ni som fått listor/info om donatorn från Stork, har ni kört anonym eller öppen donator?
    Jag kanske ska maila och fråga om jag kan få mer info... Jag vet ingenting om donatorn och jag är ju faktiskt (än så länge) gravid... 

• Annaloo

Månblomma: Vad häftigt! Jag hade ingen aning om att man kunde få göra så på Stork. Jag ska maila dem och fråga om de har någon information, kan vara kul att veta något om den som bidragit till lillabroster

• Annaloo

Månblomma: So far so good 5+2 idag och hittills inga spottings eller blödningar (båda mina missfall har börjat med spottings i v5+0). Har rejäl halsbränna och illamåendet börjar göra sig påmint om än lindrigt än så länge Jag har ett vul inplanerat om en vecka. Med sonen fick jag spottings i v5+4 - 6+5 så jag ska försöka att inte nojja alltför mycket Det känns fortfarande oerhört overkligt

• Annaloo

Carrebarre: Jag har haft galet störande PMSsymtom det senaste halvåret, med molvärk en hel vecka från äl och sedan en lugn vecka med lite blandat illamående fram till mensvärken from hell dagen före mens. Denna gång var det exakt som vanligt förutom att molvärken inte gjorde något uppehåll... Första gången jag blev gravid hade jag väldigt annorlunda symtom sista veckan, men efter mf så blev grav-symtomen mina nya menssymtom... Kort sagt så kan kroppeländet hitta på precis vad som helst Obestämd Håller alla tummar för att det ska bli ett plus nästa vecka!

• Annaloo

Mmmbop: När barnet är fött meddelar man kliniken namn och persnnummer, så registreras det på en administrativ central som hanterar alla öpna donatorer, just för att det inte ska bli beroende av individuella kliniker. När barnet sedan fyllt 18 kan det vända sig till denna central för att få information.

• Annaloo

Carrebarre: Jag valde öppen donator för att ge barnet en chans att få veta så mycket som möjligt om sitt ursprung, men senare har jag pratat med en kompis som sa att hon valde anonym donator för att inte barnet skulle gå omkring med orimliga förväntningar på den information det kommer att få... Jag tycker det är en tänkvärd anledning och det är något jag måste komma ihåg att hantera med barnet.

• Annaloo

Miss Smilla: Håller alla tummar för ett positivt test i morgon bitti!!!

• Annaloo

Jag ser en svag antydan... Spännande!!!

• Annaloo

Miss Smilla: nej! Så skulle det ju inte vara :( *kram*

• Annaloo

Gullanborg: Det beror lite på hur du har tänkt... Ska du åka till en klinik ngnstans så tar det kanske 2-3 månader att komma igång

• Annaloo
    gullanborg: Är det en pappa du letar efter, eller en donator? Det finns siter för ensamma killar och homosexuella par som letar efter någon att skaffa barn med, men jag vet tyvärr inte var. Om du letar bakåt i tråden en månad ungefär tror jag du kan hitta någon url. Är det en donator du letar efter så vet jag faktiskt inte, har inte hört om någon sådan organiserad site. De flesta som är aktiva härinne just nu åker till Danmark.

Miss Smilla: *kram*

Pianja: Välkommen in! Själv fyller jag 41 om en dryg månad och gjorde första inseminationen på Storkkliniken i mitten av september. Jag håller på att separera från min treårings far och flyttar om 4-5 veckor. Med tanke på chanserna i min ålder tyckte jag det var bäst att köra igång direkt, så döm om min förvåning när det tog sig på första försöket Hade svårt att få till första barnet och fick bla 2 tidiga mf innan han kom, men är fortfarande gravid v5+5 idag och vul bokat på torsdag. Just nu försöker jag mörka för exet då han kommer att bli vansinnig..
    Håller tummarna för positivt test för dig i dagarna!
  • Annaloo
    gullanborg: Tänk även på att privata donatorer inte är lagligt i Sverige vilket innebär att det avtal ni skriver bara är giltigt så länge som ni båda väljer att hålla det. För att hårddra det tror jag att man som mamma kan hindra en donator gone pappa från att få delad vårdnad genom att visa att det finns ett sådant avtal, men du kan aldrig friskriva dig från den biologiske faderns umgängesrätt. Fördelen med att vända sig till en klinik i tex Danmark är att man får en "riktig" donator, dvs någon som inte har rätt till kontakt med barnet, och dessutom någon som man vet är fysiskt frisk (testad för smittbara sjukdomar). Nackdelen är givetvis priset. Jag betalade ca 11000 totalt för mitt besök på Storkkliniken i september (inklusive tåg, flyg, insemination). Min kompis som väntar Storkbebis fick plus på 4:e försöket och har lagt ca 40000 på sin bebis.
  • Annaloo
    Miss Smilla: STORT lycka till idag!!!

Anifree: tummar hålles, när är TD?

Ego: Jag har legat lite lågt här då status på lillabroster är lite oklar... Första vul visade att den var lite i minsta laget, och andra vul igår visade att pyret lever men är 1,5 vecka "yngre" än det borde vara. Hjärtat slår iaf och det är ju bra, men jag VET ju när befruktningen skedde så det känns ändå sådär... Nytt vul bokat 16 nov och om hjärtat fortfarande slår då så SKA jag inte oroa mig mer. Var på inskrivning idag och min BM var trots allt mycket positiv vilket var skönt BF ser just nu ut att flyttas till midsommar ungefär då det är uppmätt storlek som vi måste räkna på.   
  • Annaloo

Miss Smilla: Lycka till idag!

Carrebarre: Härligt!!!

anifree: Jobbigt med febrig lillkille hemma  Hoppas han kryar på sig snabbt 

Miss Decibel: Jag har inte berättat för släkten än... Drömmer Jag har nämnt för min mamma att jag funderat på saken men då har hon bara slagit ifrån sig och sagt att mitt ex (det här var innan separationen var ett faktum) måste ta sitt ansvar och förstå att vår son behöver syskon... Vi har släktkalas i morgon - det första sen separationsbeslutet togs - så det är fullt möjligt att mina kära mostrar börjar oja sig över min stackars son som inte får syskon...  En av mina kusiner och hans fru vet också om att tankarna på CPH funnits ett tag, och de kommer också att vara där...
    Ska bli spännande     

• Annaloo

Månblomma: Nej vad surt! Men då måste ju nästa månad vara jättebra!!!

Vivann: Lycka till i morgon!!! 

Evileve: Om du har möjlighet att göra vul för att kolla vilken sida som släpper så är det ju bra, men enligt min fertläkare så spelar det ingen som helst roll. Han har forskat i ämnet och sett med egna ögon (via UL) hur "fel" äggledare fångar upp ägget även om båda fungerar. Jag har bara en äggledare men två fungerande äggstockar och har blivit gravid på första försöket två ggr sen den trasiga äggledaren togs bort. Jag kan ju ha haft tur och det är "rätt" sida som släppt, men jag har inte gjort någon kontroll.
    Vad är det för fel på din "dåliga" äggledare (om du vill berätta)?  

Vad spännande med Gerard Butler!!!
    Om pyret fortfarande lever vid nästa vul så SKA jag fråga kliniken vilken info de har om min donator    

• Annaloo

Mycket tänkvärda diskussioner angående anonym vs öppen donator. Personligen anser jag att det som är rätt för en person kan vara fel för en annan och att man därför ska vara försiktig med vilka uttryck man använder. Däremot så är det viktigt att förklara hur man själv tänker för dem som ännu inte bestämt sig. Jag hade inte tänkt på scenariot "barnets förväntan" när jag valde öppen donator, men jag skulle ha gjort det valet i alla fall pga mitt eget behov av att veta allt om mitt ursprung (jag släktforskar när jag får tid)

anifree: Vad spännande!!! Håller tummarna!

mali: Jag har en bekant som nu är gravid efter IVF trots ett AMH på 0,2. Vid första försöket blev det inga ägg alls, men de gjorde ett till försök direkt efter och då fick hon ett tillbaks och dessutom 3 till frysen. Jag skulle satsa på att dra igång med IVF så fort som möjligt om jag var i din sits. Lycka till!

• Annaloo

anifree: två streck är positivt! Grattis!!!

• Annaloo

Miss Smilla: :( men det är ju väldigt tidigt än! CBs statistik säger att bara ca 40% får utslag på bim-3! Håller tummarna för plus de närmaste dagarna!!!

• Annaloo

Smilla: Inte för att vara den som är den men låghormonare är man om man inte plussar på bim eller någon dag därefter. Jag hoppas definitivt inte att du är låghormonare utan att du plussar redan i morgon!

Anifree: Håller alla tummar för att det bara är ett skrämselskott!!!

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!