• Carrella

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Grönöga skrev 2012-08-30 23:06:24 följande:
    Du kan inte göra det i samband med insem. Då spolas ju det eventuella ägget bort. Brukas göras direkt efter menstruation.
    Jo det är ju sant, tänkte att man kanske kunde ha gjort det nån dag innan själva inseminationen, Men sant ägget måste ju bli bortspolat då naturligtvis...
  • Carrella
    Vivann skrev 2012-08-31 09:12:04 följande:
    Jag gjorde min spolning på måndagen och inseminationen på onsdagen. Det tog direkt då.
    Ok jag ska höra med vitanova när jag kommer hem från semestern. För det skulle ju vara bra om jag kunde göra spolningen i samband med att jag är där för insemination 1 eller 2 nätter på hotell gör ju ingen direkt skillnad och så spar jag en extra resa. 
  • Carrella

Månblomma: Hur har det gått? Blev det dubbel dos? Jag känner mig också nervös inför kommande insemination/er men innan jag ska fokusera på det så ska jag ha semester :) Jag hoppas SÅ mkt att du kommer lyckas denna gång!! 

• Carrella

Novali:
    Jag var 33 när jag började fundera och var 33 när jag gjorde mitt första försök. Men jag hade en kompis som fick barn via insemination i DK för flera år sedan så tanken har funnits där sen många år men sen jag började fundera på allvar och sen väl tog steget tog det väl ca 6 månader. 

• Carrella

Jag har varit i kontakt med kliniken i DK och de säger att en vattenskanning ska göras efter det att mensen är helt över och senast 24 timmar innan insemination så jag kan åka samtidigt som jag åker ner för inseminationen så det känns ju kanon att man kan samköra det så blir det inte dubbla resor Och så tänker jag satsa på dubbel insemination nästa gång med...allt löser sig till det bästa!! 

Hur går det annars för er tjejer?

• Carrella
    Vivann skrev 2012-09-14 21:21:31 följande:
    Sitter här med min "stora" tjej på snart 2 år och min lille kille på 3 veckor. Fick mail från kliniken där de undrade om jag ville ha fler barn sen och därför spara från samma donator. Känner mig så kluven. Just nu njuter jag bara av mina älsklingar men jag skulle absolut kunna tänka mig fler sen. Problemet är att jag vet inte om jag är väldigt självisk som vill ha fler. Har man råd med det som ensamstående? Jag har ju haft sån enorm tur som fått 2 så fina barn så man kanske bör sluta då. Hjärtat säger en sak, hjärnan en annan. Tips någon???
     Jag tycker att om du har råd, tid och ork att ha ett barn till, så varför inte? Jag tycker inte att du är självisk. Jag har ju inga barn (än så länge) så vet inte hur man känner när man väl får barn men som det känns för mig just så skulle jag nöja mig med ett men kanske skulle "spara" donatorn tills vidare ifall jag vill ha fler barn i ett senare skede. Jag tycker att du ska följa hjärtat och magkänslan! 
  • Carrella

Vivann: ja ekonomin är ju en viktig faktor men om du låter det hindra dig så tror jag du kommer bli olycklig om ditt hjärta vill ha fler barn. Jag tror att ekonomin löser sig på nåt sätt men man får kanske vara beredd på att man kommer få vända på slantarna och kanske inte kunna unna sig så mycket roligt. MEN är ekonomin ett jätte bekymmer för dig så tycker jag att du ska avvakta, kanske spara donatorn i ett år för att verkligen känna efter vad DU vill. Lycka till! 

• Carrella

Marina80: Jag håller verkligen med!!
    Men ägget lever ca 24 h efter det har släppt så lite chans har man ju även fast ägget har släppt men dock så lever frusen sperma endast i 24 h timmar så allt måste klaffa för att ett mirakel ska ske.

Tyvärr så är det en affärsidé att tjäna pengar på (svenska) singel tjejer då det fortf är olagligt för singlar att få barn... kommer nog bli lite billigare när det väl blir lagligt här i Sverige. Men det lär väl dröja ytterligare nåt år innan det är möjligt att insemineras här.  Men jag förstår klinikerna att de vill tjäna pengar, vem vill inte det? Jag tycker också att barnmorskorna borde få göra VUL tom jag kan ju se ägget via VUL iaf de ggr jag har gjort ett, så så svårt borde det ju inte vara men än så länge har bara läkare/gynekologer rätt att göra det. 

Mitt ägg brukar släppa rätt sent skulle tro ca 48 h efter positivt ÄL test därför är det ganska svårt för mig att pricka in exakt för rätt som det är så släpper det tidigare... kroppen är inte direkt förutsägbar, tyvärr. Så det skulle ha känts bättre med VUL innan man bestämde sig för att inseminationen skulle ske. Som det är nu så är det bara köra på och hoppas på det bästa. Nån gång bör väl ett mirakel ske även för mig :P

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!