• hope77

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Aj nej vad tråkigt, nu tappar jag lite modet också. Sen lunch känns det om jag får mens men jag ska inte få förrän Torsdag. Och helst inte då heller, men det äe ju faktiskt bara mitt första försök försök, chansen är väldig lite.

Jag antar att du ha kollat med gyn och alla dina prover är bra. Eller hur Trisse76?

Styrkekramar!!!

• hope77

Testade negativ i fredags ledsen och besviken så klart, men inget att göra. hoppas på bättre tur nästa gång. tycker dock att det var konstig att min mens endast varade 21/2 dagar och att jag hade mensvärk. Har aldrig starka blödningar eller värk i vanliga fall, men 21/2 dagar känns väldig kort. nån som har haft liknande efter insemination? kan inseminationen påverka det? eller kanske ägglossningssprutan? kan det påverka nästa insemination?

• hope77

Ahh, vad roligt att läsa om några till som ha lyckats. Och inte bara lyckats att bli gravid även klarat sig alldeles utmärkt som mamma och funderar över syskon. Underbart.

• hope77

Bara en liten fråga, finskorpan. Du skrev om ultraljud för kolla ägget kvalitén. Vad är det de kolla?

• hope77

Bara en liten fråga, finskorpan. Du skrev om ultraljud för kolla ägget kvalitén. Vad är det de kolla?

• hope77

Ahh. Då är det samma som jag gör hos min gyn innan jag åker över. Tyvärr ingen insemination för mig denna månaden. tyvärr hade inte mina fohikla växt som de skulle, så ingen fungerande ÄL denna månad. Hoppas på bättre tur nästa månad. Nu börjar väntan igen det som stör mig mest är att jag inte kan göra nånting åt det. Inget jag kan göra för att förbättra mina möjligheter...

• hope77

Hela den här cykeln efter första insemination blev ju konstig med bara 21/2 dagar mens...Har väl velat det för mycket och stressat kroppen. Att jag inte ha äl är ju bara en Bekräftelse. Jag fick nåt hormon utskriven nu, som jag ska ta 10 dagar oxh efter det ska allt vara som vanligt igen. Om det hade varit så enkelt att om man gör allt rätt, så blir man gravid, men nej man kan göra allt rätt och ändå... Lite frustrerande.

Synd att det inte bli för dig heller trisse76. vi får satsa på nästa månad tillsammans. Håller tummar och tår

• hope77

Jaha... Då var mensen över. Hoppas att promille kuren har gjort att jag får ägglossning denna månad. Har bokat vul på måndag. Hoppas på insemination på torsdag, så slippa jag krånglar med jobbet, men även onsdag gå att lösa bara att kroppen är redo.

• hope77

Det låter så klart bra, om man skulle kunna insemineras i Sverige, borde fram för allt kosta mindre och vara enklare. Har dock också läst att det finns en risk att det inte finns tillräckligt mycket sperma och jag antar att det kan bli långa köer och väntetider. För mig personligen beror det sen också på, vad som förväntas av en. Jag är heller inte jätte sugen att ta om alla prover och tests. Tycker att det funka bra med kliniken i Danmark, trevligt bemötande, mycket kunskap, öppen alla dagar osv. Men iaf hoppas jag att det bli lättare att hitta läkare i Sverige som kan hjälpa till med undersökningar osv när det är tillåtet.
    Sista och inte minst hoppas jag egentligen att jag är redan gravid i Juli, men det får tiden visa..

• hope77

Vul igår gick bra. En fin äggblåsa på höger sidan. Tog ofrivilligt igår kväll och imorgon förmiddag är det dags. Känner redan att sprutan börjar verka. Hoppas ägget hålla sig lite till

Nu när jag tog sprutan för andra gången så fattar jag att det jag kände vi första insemination som jag tolkade som graviditetssymtom är bara från sprutan. Nu kan jag kanske vara lite lugnare denna gången.

• hope77

Tack Trisse76.

Liv2016: Jag är ju bara på insemination nummer två och hoppas så klart att lyckas denna gången, men givetvis har jag också funderat på hur jag ska göra om det bli fler gånger. Jag har läst och hört mycket olika. Statistiken säger väl att det ta 6 gånger för att bli gravid, så 3 är väl inte så många, även om alla önska sig att lyckas på första gången. Kanske du kan först ändra/förbättra nån annan faktor innan du börja med IVF eller hormonerna. Kör du med ÄL-testerna hemma eller gör du VUL hos gyn innan insemination? Har du testad ägglossningssprutan? Eftersom det är så viktig att träffar rätt tidpunkt kan kanske det hjälper. Jag har hört att hormonerna är rätt stressigt för hela kroppen och ingen garanti heller, men alla reagera olika. 
    Bara mina tanker, hoppas du hittar en lösning som passar dig. Håller tummarna för dig!

• hope77

Ahh grattis ciconiidae!

Jag har inte skrivit här för att jag vågar fortfarande inte tror på det, men gravtestet jag gjorde i torsdag var faktiskt otroligt nog Positiv!

Skulle vilja testa varje dag bara för att se att det verkligen är sant, är rädd att vakna imorgon och allt var bara en dröm. Känns om jag ljuger när jag säger att jag är gravid...

Så det riktiga glädjekänslan har inte infunnit sig, men det kommer säkert snart. Ska till mvc om du veckor och har även bokat Ul hos gyn om tre veckor.

Lycka till alla ni andra!

• hope77

Tack allihoppa. Det betyder mycket för mig att ni svara, när man själv tycker att tiden tills första UL stå stilla..
    Just idag är jag lite mindre trött, men har lite mer typ mensvärk vilket huvud tolka till att det kan betyda MF, helt meningslöst att tänka så jag vet.
    Ska försöka njuta av att vara gravid nu och sen av mitt alldeles underbara barn!!!

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!