• Fröken Smilla

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

(tror du missade bilderna hihi!)

Ja min mobilkamera är inte bra på att snappa upp detaljer Jag ska lägga mig tidigt och håller nu på att dricka en massa vatten (måste ha ätit nåt salt!), så jag hoppas jag vaknar tidigt och får testa igen då. Men ingen mens på BIM iaf!

• Fröken Smilla

Har förresten officiell testdag på måndag, då är det 14 dagar sedan ev befruktning.

• Fröken Smilla

Jo du la in dem medan jag skrev det inlägget det roliga är att på originalbilderna tycker jag det är tydligare på bild 2. Men så har jag glott mig sönder och samman på dessa bilder

Tack för att du engagerade dig!

Ja jag hoppas hoppas på ett tydligare plus imorgon. Får jag utslag så visar jag självklart!

• Fröken Smilla

Det blev tyvärr inget plus alls denna gången

• Fröken Smilla
    Annaloo skrev 2011-10-16 10:48:53 följande:
    Miss Smilla: nej! Så skulle det ju inte vara :( *kram*
    Nä det var inte enligt planerna. Tala om att bygga upp ens förväntningar för att bara rasera totalt sen.
  • Fröken Smilla

Ja fast nu kom mensen, så nu är ingenting möjligt längre. Dag 33, förra cykeln var 26 dagar. Mycket märkligt. Ska prova rosenrot.

• Fröken Smilla

Gokväll tjejer!

Jättekul att se nya "ansikten" i tråden, välkomna allihopa!!

Mensen satte igång med råge inatt, minsta lilla hopp jag hade igår försvann. Men min kollega fick mig på gott humör och chefen förstod varför jag gick runt och tjurade ibland. Nu ser jag framåt igen, även om jag känner mig översköljd med hopplöshet ibland

Får se när nästa försök blir. Jag har ju turen att bo nära, men jag funderar på om jag ska satsa på dubbelinsem nästa gång. Och så kommer ju julen och allt. Men det känns dumt att sluta försöka.

• Fröken Smilla
    Nyårsmamma skrev 2011-10-17 20:26:59 följande:

Dubbelinsemination blev jag också erbjuden (valde bort det) – men tänk på att det inte finns några bevis för att chanserna ökar och det kostar ju ändå en hel del extra pengar... Däremot kände jag att tidpunkten var viktig (alltså insemination i förhållande till ägglossning). Nu vet jag inte hur många ggr du försökt men har du testat både nära utslaget på testet (inom 12 timmar) och att vänta längre (över 18 timmar)? Dessutom är det viktigt att slappna av efteråt, den gången jag lyckades tog jag ett par glas vin efter inseminationen. Då tog det skruv minsann! :)

Mina ägg lossnar väldigt sent. Jag har testat 24 timmar efter positivt test, då satt ägget fortfarande fast (över 21 mm), och jag har testat strax efter att ägget lossnat, det ca 48 timmar efter positivt test (ev något kortare, vet inte exakt när testet slog om till positivt).
    Personligen kändes det bättre att inseminera senaste gången precis efter äl. Då såg jag att ägget hade släppt och var på väg ner i äggledaren. Storleken var fortfarande bra. Jag känner exakt när mitt ägg släpper så förhoppningsvis fortsätter det.

Ja det är bra med en klinik som VUL:ar innan insem
  • Fröken Smilla
    Nyårsmamma skrev 2011-10-19 19:37:00 följande:

Till mig sa de som Mmmbop säger nedan att spermierna ska ligga och vänta, + att efs man inte vet hur snabbt ägget förflyttar sig genom ledaren och ner till livmodern – och att man inseminerar uppe vid äggledaren – så finns risken att man sprutar in spermierna ovanför ägget om ÄL varit. Spermier simmar ju inte bakåt så då funkar det inte...

Nu får jag ju VUL precis innan insem, så läkaren kan se var ägget är.

Jag tror generellt att det är bättre att insemineras innan äl, eftersom ägget är lättare att komma in i när det precis har släppt, därefter blir ytan hårdare och hårdare ju längre tiden går.

Jag har diskuterat lite med Carrebarre här under kvällen att mitt första försök faktiskt slutade i tidigt missfall eftersom det var flera dagar tidigare än BIM och jag hade väldiga kramper och illamående. Det var då jag inseminerades några timmar innan äl. Sen drog nästa äl ut på tiden (en vecka senare än beräknat). Denna gången fick jag inte alls lika ont utan normal mensvärk och mensen kom i samma tid som sista cykeln innan inseminationsförsök.

Vad säger ni om det tjejer??
    anifree skrev 2011-10-19 00:25:31 följande:
    Hej på er töser! Här är en tjej som har följt denna tråd i ett par veckor nu. Jag har en son på 1 år som jag fick genom insemination i Helsingör hos Dr. Lars Grönlund. Den 5/10 gjorde jag mitt första syskonförsök som tyvärr inte lyckades då jag fick tant röd idag. Inseminerades exakt 24 timmar efter omslag då jag prickade in omslaget. Tänkte att det var bra att åka ungefär som försöket som resulterade i gossen min men tyvärr. Kanske senare nästa månad i november, vi får seä Vilket fall som helst så känns det roligt att vi delar samma mål! Godnatt och på gensyn
    Välkommen anifree!! Jag tror jag mailade dig innan idag Då vet du nog vem jag är Kul att vi ligger så lika i cykeln också, men jag har förvisso inte bestämt mig när nästa försök ska bli än.
  • Fröken Smilla
    Nyårsmamma skrev 2011-10-19 20:15:06 följande:

Jag har lyckats två ggr och båda ggr enligt samma mönster. Insemination 18 timmar efter positivt test (och sen kom AL och befruktning enligt #508). När jag valde annat tidsintervall misslyckades jag. Fast det gäller ju mig och inte nödvändigtvis någon annan :)

Ja min äl kommer bevisligen väldigt sent efter positivt äl-test, upp emot 48 timmar. Tackolov känns min äl väldigt tydligt, så jag kan räkna på det. Tyvärr missade jag exakt när äl-testet slog om eftersom jag hoppade över att testa en längre tid då jag trodde kroppen hoppade över äl denna månaden. Men jag testade positivt vid 11 på lördagen och ägglossningen skedde ca 21.30 på söndagen. Jag tror dock att äl-testet hade visat positivt på morgonen eller sent på kvällen innan också.

Men jag tror jag försöker som gång nr 1 nästa gång, dvs ca 24 timmar efter positivt test och lite drygt 6 timmar innan förväntad äl.
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!