Nyårsmamma skrev 2011-10-19 19:37:00 följande:
Till mig sa de som Mmmbop säger nedan att spermierna ska ligga och vänta, + att efs man inte vet hur snabbt ägget förflyttar sig genom ledaren och ner till livmodern – och att man inseminerar uppe vid äggledaren – så finns risken att man sprutar in spermierna ovanför ägget om ÄL varit. Spermier simmar ju inte bakåt så då funkar det inte...
Nu får jag ju VUL precis innan insem, så läkaren kan se var ägget är.
Jag tror generellt att det är bättre att insemineras innan äl, eftersom ägget är lättare att komma in i när det precis har släppt, därefter blir ytan hårdare och hårdare ju längre tiden går.
Jag har diskuterat lite med Carrebarre här under kvällen att mitt första försök faktiskt slutade i tidigt missfall eftersom det var flera dagar tidigare än BIM och jag hade väldiga kramper och illamående. Det var då jag inseminerades några timmar innan äl. Sen drog nästa äl ut på tiden (en vecka senare än beräknat). Denna gången fick jag inte alls lika ont utan normal mensvärk och mensen kom i samma tid som sista cykeln innan inseminationsförsök.
Vad säger ni om det tjejer??
anifree skrev 2011-10-19 00:25:31 följande:
Hej på er töser! Här är en tjej som har följt denna tråd i ett par veckor nu. Jag har en son på 1 år som jag fick genom insemination i Helsingör hos Dr. Lars Grönlund. Den 5/10 gjorde jag mitt första syskonförsök som tyvärr inte lyckades då jag fick tant röd idag. Inseminerades exakt 24 timmar efter omslag då jag prickade in omslaget. Tänkte att det var bra att åka ungefär som försöket som resulterade i gossen min men tyvärr. Kanske senare nästa månad i november, vi får seä Vilket fall som helst så känns det roligt att vi delar samma mål! Godnatt och på gensyn
Välkommen anifree!! Jag tror jag mailade dig innan idag
Då vet du nog vem jag är
Kul att vi ligger så lika i cykeln också, men jag har förvisso inte bestämt mig när nästa försök ska bli än.