Inlägg från: HoppasPåEnTill |Visa alla inlägg
  • HoppasPåEnTill

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Hoppar in här. Är 40 år fyllda och har precis gjort inseminationer i cykel 4. BIM ca 4/1. Har privat donator.

• HoppasPåEnTill
    az81 skrev 2016-12-27 20:14:38 följande:

Hoppar också in här. Kommer göra insemination nästa år i Danmark.

Kul. Har du valt klinik?
  • HoppasPåEnTill
    az81 skrev 2016-12-28 11:10:11 följande:

Har till 99.99 % säkerhet bestämt mig för vitanova i Köpenhamn.

Dem har jag bara hört bra om.
  • HoppasPåEnTill
    Gråsten skrev 2016-12-28 18:33:48 följande:

Och jag är 37 år, gravid i vecka 25 (24+3) mha privat donator :) 

Ska erkänna att jag haft det lite jobbigt med detta, för mig var det en stor sorg att jag inte fann den däringa "stora kärleken" i tid för att hinna skaffa barn utan att jag tillslut kände att jag fick lov att ta tag i det hela själv (då jag velat haft barn sedan jag själv var barn, ungefär). 

Nu är jag iaf med barn och det känns både underbart och skitläskigt samtidigt, men jag är själaglad att jag vågade. 

Det jag tycker är trist är att jag har svårt att känna mig hemma i de flesta mammagrupper och BF-grupper, och har svårt att hitta något forum där jag kan prata med kvinnor i samma sits. Jag trodde ju i min enfald att jag skulle få vara med i de där storken-grupperna eller vad de heter (för de som farit till Danmark) men där fick jag ju tji. Kände mig lite som andra klassens medborgare då faktiskt. Synd, då jag tror att vare sig man av olika skäl valt att göra inseminationen hemmavid eller via klinik, så har man nog ganska mycket gemensamt eller i alla fall en hel del att kunna prata om. 

Så - utöver denna tråd och en halvtrött grupp som jag hittat på FB - vet någon om något forum någonstans där ALLA är välkomna, vare sig man valt klinik eller privat donator? 

Allt gott till er alla :) 

Usch, det låter jobbigt. Men massa grattis ändå till din graviditet.

Är det FEMMIS du tänker på som du inte får vara med i?

Det finns en grupp på facebook för frivilligt ensamstående föräldrar. Där är du säkert välkommen.

Jag har fyllt 40 så jag är medveten om att mina ägg kan vara dåliga, men jag ger det några försök till. Min donator är snäll och ställer upp gratis.
  • HoppasPåEnTill
    az81 skrev 2016-12-28 19:15:34 följande:

Vad bra, det lugnar mina nerver.

Jag har mailat dem idag så nu är det bara att vänta på att de hör av sig  

Spännande!
  • HoppasPåEnTill

Det är sällan jag tycker att det är jobbigt att vara ensam. För det mesta är det nog så jag vill ha det. Fast när jag vaknar med kraftig mensvärk, en vecka före BIM, då hade det varit skönt att ha en famn att krypa in i.

• HoppasPåEnTill
    az81 skrev 2016-12-29 18:26:18 följande:

Fick idag svar från den klinik som jag valt. Ingen kö och de vill gärna hjälpa mig

Härligt! Massa lycka till.
  • HoppasPåEnTill
    53779 skrev 2017-01-05 13:22:08 följande:

Snäll? Gratis?

Vaddå tar folk betalt för att donera alltså?

Trodde det var självklart att man donerade gratis... jag har då aldrig accepterat någon ersättning när jag donerat...

Jag menar att donerar han till landstinget så får han ersättning.

Självklart är han helt fantastiskt snäll, och generös som ställer upp, månad efter månad. Att han sen också gör det utan reseersättning eller något för den tid han ger mig, är helt otroligt. Så ja. Snäll!
  • HoppasPåEnTill
    az81 skrev 2017-01-05 15:08:12 följande:

Om allt går som planerat åker jag till Köpenhamn i februari för mitt samtal.

Spännande. Har du kikat på någon särskild donator?
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!