• chockgravid

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Hejsan!
    Jag blev tipsad om denna tråd efter jag skrev min lååånga tråd, den finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-144/m60611118.html
    Eller så kan ni läsa aallt på min blogg!
    De är så långt så jag de är bättre att ni läser där - men ni som inte orkar lsa en "halv bibel"får den korta
    historien här.

Jag heter Mia och bor i sthlm har nu varit singel i över 2 år!
    Min "klocka" har tickat i över 5 år men jag har de "lilla" problemet att jag är homosexuell.
    Men iaf för ca 3 år sedan åkte jag och min dåvarande fästmö ner till Danmark
    och fick välja donator o jag blev insiminerad.
    Vi åkte hem och vips så slog drömmen in: vi var GRAVIDA!!!!
    Allt gick jätte bra och i v.18 gjorde vi rutin UL och fick veta att de var en frisk liten pojke som
    levde och mådde bra i min mage.
    I v. 22+6 när jag står hemma i köket så känner jag något som rinner längs mitt ben - 
    springer till toa och ser att de är ljust blod som rinner!
    Iväg till FL och där får jag veta att mitt vatten har gått men att han mår bra.
    Får också veta att de inte kommer att göra något för han om han föds i dag (de gör bara försök om
    man är i v. 23+0) så där låg jag bara och hoppades!
    De gick bra - när jag var i v.23+6 så hade mina värden börjat se dåiga ut så de bestämmer sig
    för att göra ett snitt.
    Den 26/5 -09 01.05 så föds Max, en liten arg pojke! Där jag ligger hör jag hans pipande/skrikande tills de fick i respiratorn. Då kom barn läkaren in till mig och berättar att Max är en stark pojke med bra lungor - så detta kommer nog att gå jätte bra!
    Jag körs upp till uppvaket och Max ner till neonatalen. Efter vad jag tycker är en evighet så kommer 
    min fästmö med ett litet polaroid bild på ett litet knyte med slangar överallt! Men vad spelade de för roll
    jag var ju MAMMA!
    Hon berättade också att de hade hittat en blödning i hjärnan men den var inte så stor så de var inte något att vara orolig för.
    Efter ca 3 tim så fick jag komma ner till Max - satt hos han ett litet tag innan läkarna kommer in och vill göra
    ett nytt UL på hjärnan!
    Vi går ut för att de ska få mer plats - efter bara några min känns de som så kommer barnläkaren ut med
    en väldigt bister min. Han berättar att Max har fått en ny blödning och denna är så stor att han inte kommer överleva! Hans andra organ fungerar över allförväntan men de var blödningen som blev hans fall!
    Så vi bestämmer oss för att han ska inte behöva lida mer - så vi kopplar ifrån respiratorn och han får mycket smärtstillande och lungnande och efter ca en halvtimme drar han sitt sista andetag i min famn!
    Han lämnade oss 26/5 -09 13.36.
    I samma stund så var de som om vår kärlek mellan mig och min fästmö lämnde oss också!

Så nu har jag varit ensam i över 2 år, pluggar och blir klar med min drömutblidning om 1 termin (har blivit lovad kontrakt på ett stort djursjukhus så fort jag är klar med skolan)
    Så ett barn skulle vara så perfekt nu. 
    Men är väldigt skeptisk til Danmark (ni kan läsa om min erfarenhet i den långa).
    Sen undrar jag verkligen vill bli en singel förälder! Skulle jag kunna kontakta en man som är gay
    och längtar lika mycket som jag efter barn?
    Eller tom ett gay par som har haft ett långt och seriöst förhållande som kan tänka sig sig
    att dela på detta mirakel! 
    De är ju här jag känner att jag glider lite i från er andra i tråden.

Säg till om jag inte passar in - då läser jag baralite i smyg o skriver inget
    Ursäkta för alla stavfel - men varje gång jag sk skriva om detta blir de som en stor klump i magen.
    Men ni förstår nog vad jag menar i de stora hela!

Kramar
    Mia

• chockgravid

Oj denna blev heller inte så kort!

Men den som finns i den andra tråden och bloggen är ännu mer detaljrik! 

26/5 -09 stannade mitt hjärta - ge mig tillbaka min prins!
  • chockgravid

Miss Smilla: Jag är inne på RFSUs hemsida men hittar nog inte rätt?!
    Kan du länka?

I dag är en sådan dag att jag är jätte kluven - varannan timme så vill jag bara ta första bäst tåg
    ner till Danmark och i nästa så vet jag nog innerst inne att jag vill dela detta med någon/några!
    Är de någon annan här inne som har dessa känslor ibland?
    Eller de kanske är för att jag har/hade någon att dela Max med!
    Oj vallt är snurrigt!

Såg att ni pratade p-medel och ägglossnings tester!
    Som homo så behöver vi ju inte P-medel :-S Men jag har nu kört ÄL-test i sex månader och jag
    är som en klocka!
    In handlade en sådan där dyr maskin som testar urinet och de har inte slagit fel en enda gång.
    Så nu ska jag ställa mig i kö för att komma till Mamamia´s homo del och gå deras kurser.

Förlåt att ja bara babblar på - men jag vet inte vem jag ska "prata" med!

Kram Mia 

• chockgravid

I dag är de faktiskt en jätte bra dag!
    Vaknade glad och lycklig av att världens bästa Sebastian (katten) strök sig i mitt ansikte
    och ville ha frukost! Men så där som man känner en del dagar "jag är lycklig och inget kan få mi att må
    dåligt idag"

Sen har jag ju helt glömt bort att gratulera alla som nu bär på ett mirakel!

dendäranna: är vi dom enda här inne som är flator och ska inseminera själva (kanske en för privat fråga?)

Sitter på jobbet och tjuv surfar så nu är de dags att jobba igen!

Ha en underbar dag! kramar
    Till er som just har blivit inseminerade och väntar på på att få testa er slänger jag en massa gravbakterier på er så att de tar sig riktigt ordentligt!

• chockgravid
    dendäranna skrev 2011-08-27 22:47:29 följande:
    Härligt med ett gäng singelflator! Och härligt med alla ni andra också förstås :)

Idag testade jag positivt..! Är både glad, chockad, nervös, förväntansfull och allt däremellan. Hade aldrig trott att något skulle kunna överlevjua den livmodersinfkammation jag ådrog mig dagen efter inseminationen. Men det verkar det ha gjort i alla fall. Nu ska jag ringa Storken och MVC på måndag och be om de tidigaste testerna som finns att göra (kanske i v 7?), för att så gott det går säkerställa att bäbisen inte tagit skada av att jag varit sjuk.

Men. JAG ÄR GRAVID! Min Lilleman ska förhoppningsvis bli storebror!
    Men de är ju helt fantastiskt! 
    Sänder all min grav-styrka till dig så att Lilleman får bli store bror.
    Jätte kramar till dig.

Själv är jag inne på Donor.se och tittar å funderar!
    Har ni några tips om de finns andra annonssidor där homopar annonserar
    efter "livmödrar" ironi ironi

kram

• chockgravid

Hallå hej!

I dag har jag enormt mycket pirr i magen,
    Jag tror faktisk att jag har hittat den perfekta (ni nya kan läsa min blogg varför jag vill ha en pappa)
     pappan till mitt barn!
    Vi har mailat fram och tillbaka i snart 3 veckor - meddelandena blir bara längre o längre och men ingående!
    Han har längtat efter barn i över 10 år. Han är då självklart gay och de är så mysigt med han är att han
    är den som söker upp alla kurser vi kan gå på innan vi ens sätter i gång! 
    Tycker allt med anknytning är jätte viktigt och skulle vilja att vi bodde med vrandra de första tiden 
    när hans 10 dagar r över!
    Han har varit och testat sin sperma och dom "små liven" mår bra.

Så i kväll ska vi gå ut och äta middag o lära känna varandra ännu mer!

p.s välkommen hit alla nys d.s

• chockgravid
    mali66 skrev 2011-09-05 22:46:35 följande:

var kan man hitta en seriös privat donator som finns i Sverige?

Det börjar bli dyrt att åka till Danmark....

Du skulle faktiskt kunna gå med i QX!
    Finns en massa trådar på samma sätt som här - men där kallas de klubbar! 

Hitta en blivande donator som BARA vill vara donator!
    Jag hittade ju "min" där själv - men han kommer inte att vara donator
    han kommer vara en delaktig förälder!

• chockgravid

Haha!
    De pirrar i hela kroppen nästan som att man är kär!
    Han säger vad jag tänker och verkar vara den dr ideal pappan.
    Han har längtat efter barn sedan 2000 och säger att de är nu eller aldrig för han vill inte 
    bli någon gammal pappa!
    Nej, de känns jättebra och jag vill fortsätta med denna man.
    Han frågade faktiskt innan vi skildes åt om de kändes rätt och ja svarade självklart ja!
    Så frågade jag han hur han kände det: om jag hade kunnat önska så hade du redan nu varit gravid!

På Lördag kommer han hit hem på middag och då ska vi prata igenom allt en gång till
    sedan är de bara att ställa sig i kö till mamamia!

Så JA de gick jätte bra!

Kram på er tjejer! 

• chockgravid

detta med genetisk sjukdomar!
    Vi satt och pratade om det - kan han och jag kolla om vi i bärare av några sådana?
    Är de etiskt rätt? Och sen vet någon hur lång väntekö de är att ställ sig i kö  till Mamamia HBTQ?
    För vårt sista mail slutade ungefär så här från han: "Men va fan nu kör vi"!
    Hur skulle ni tolka de

Kram

• chockgravid
    Mmmbop skrev 2011-09-07 12:19:15 följande:
    Det finns ju institut i USA där man kan få genprofiler framtagna. Det kostar säkert ett gäng tusenlappar att göra men då får man ju alla svar.

Annars får ni diskutera familjehistoria helt enkelt. Finns genetiska sjukdomar i någon av era släkter, diabetes, autoimmunitet, hjärt- och kärlsjukdomar, cancer, alzheimers osv...
    Tack!

Vi har faktiskt gått igenom sjukdoms historier i släkten. Båda har astma och allergi men jag vet att min astma kommer ifrån att min mor rökte Jhon Silver under all graviditeter! vI är 11 syskon och 8 av oss har problem med
    astma!

Sen undrar jag om de är någon mer homosexuell från sthlm här inne?
    Jag undrar det pga att jag har ju självklart tänkt söka till mamamia - HBTQ men undrar
    om ni vet hur lång väntetid de har? Har tänkt ringa i morgon men är nyfiken så jag frågar
    här + att jag inte vill få en chock!

Kämpa på brudar och jätte kramar till er! 
  • chockgravid
    Dina0001 skrev 2011-09-09 20:07:40 följande:
    Chockgravid, vilken adress har din blogg?

Jag hoppas att det går bra för alla här. Jag funderar själv på att göra detta.   
    Bloggen här på FL - men funderar sen på att skaffa en "riktig" anonym när allt sätts igång
    på riktigt! 
  • chockgravid

Hejsan!

Jag tror jag är den lyckligaste människa som finns i dag (om inte nu någon annan i tråden har fått +)
    Men jag och den blivande pappan har ringt till MamaMia  idag och kommer att få komma ditt REDAN
    nästa vecka för ett första samtal och ta blod från båda oss två!

Sen ska vi få veta vilka kurser vi ska anmäla oss till. Finns tom en kurs där man år lär sig hur man gör hem inseminationen och får med sig ett "kit" hem!
    Och på torsdag ska jag till en privat gynekolog som ska kolla igenom mina äggledare,livmoder osv för
    att få veta att allt ser bra ut!

Så med detta inlägg vill ja bara skrika ut NU BÖRJAR VI VÄGEN MOT VÅRT MIRAKEL!

Vi satt och pratade länge igår kväll/natt så de slutade att jag sov över i hans gäst rum!
    Men tillslut kom vi fram till att vi är dom rätta föräldrarna till detta barn!
    Kändes så skönt efter att ha pratat med Lotta på MamaMia och hon sa först att vi skule få vänta en månad och då gick hoppet lite ner men sen hittade hon en tid redan NÄSTA vecka!!!!!!!

Kramar i massor till er tjejer och en massa gravbaciller kastar jag på er!

26/5 -09 stannade mitt hjärta - jag vill ge dig ett syskon!
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!