Inlägg från: virvel |Visa alla inlägg
  • virvel

Vad dog era änglar av?

Hej, min dotter dog av herpesvirus typ 1, den typen som oftast orsakar munsår, det kallas då neontal herpes och är extremt ovanligty. Hon blev 8 dagar gammal. Nu kollar mitt blod från fler tillfällen för att se om jag har haft en infektion utav det i samband med förlossningen och då inte hunnit överföra antikroppar till henne innan födsel. Jag har aldrig haft några synliga symtom som blåsor så det känns osannolikt.Om det inte kommer fråm mig så är det nån från personalen som smittat henne, det skulle vara hemskt olyckligt om hon behövde dö pga avv folk inte kan hålla hygienen på en barnavdelning. Men vi får se om ett par veckor när mina blodprover är klara...

• virvel
    mammsilon skrev 2011-05-08 20:32:25 följande:
    inte jag heller, men vi får se om jag har några blåsor eller inte annars blir det vagnialt vad jag vet nu...

nej jag berättade om det eftersom jag har jätte många onda skov ofta både förra grav och denna och har även fått behandling denna gång och sen var jag inne och läste på nätet om herpes vid förlossning och blev livrädd...det var spekulationer om jag fick mitt första skov när jag var gravid med Isa-lee för det skulle ha kunnat påverka en infektion som ledde till att min moderkaka slutade fungera men alla prover visade att jag inte fick mitt första skov i samband med att Isa-lee somnade in i min mage...
    Se till att de tar det på allvar. Tydligen väldigt ovanligt att de blir svårt skjuka eller dör men om man misstänker att mamman bär på infektionen kan man få äta virushämmande läkemedel den sista tiden fram till förlossningen och första tiden efteråt.

Jag hade väl världens otur när min dotter blev smittat på nåt vis, hoppas få reda på hur så man får lite ro i tankarna. 
  • virvel
    mammsilon skrev 2011-05-09 20:52:42 följande:
    japp, ska bli insatt på något som jag inte kommer ihåg vad det heter 4 veckor innan bf...
     ja verkligen
    Jag menade inte att göra dej ledsen men jag ville bara gör dej uppmärksam på det.
Svar på tråden Vad dog era änglar av?