Inlägg från: juliagrund |Visa alla inlägg
  • juliagrund

Hur mycket äter era 10 veckors bebisar?

Hej,

Min tjej ar 9 veckor idag och hon ater mellan 90-150 ml ca 6 ggr per dygn. Verkligen olika pa hur mkt hon ater varje gang. Hon spyr inte ofta alls, kanske ngn gang i veckan.  Hon sover fran ca 22:00 till 05:00 non stop och sen tre timmar till efter matning.

Hon vager idag ca 5 kg och verkar vaxa bra :)

Hon ater Nutrilon 1:an med komjolk. 

• juliagrund

....ville bara tillagga till ts att det ar val skont att din bebis ater mycket :), maste vara jobbigt tvartom, om de ater lite. Jag forsoker ofta "pressa" i min dotter mer, for man vill ju att de ska ata mycket :), men hon verkar ju vaxa bra anda sa jag far nog lita pa att hon ater det hon behover.

• juliagrund

Ja visst ar det harligt nar de forstar att det ar natt. Sen har jag hort att flaskbarn ofta sover battre/langre om natterna for att de far i sig mer mat at gangen och aven att mjolkersattning ar fetare? 

Vara bebisar sover verkligen pa samma tider om natterna :), inatt sov hon tom non stop till halv nio! Hon fick vaccin igar, kanske berodde pa det, men det far garna fortsatta sa.

Min tjej har sluppit undan ont i magen, saklart att det hander, men det utgor inget problem for oss, vilket vi ar glada for.

Det borjar verkligen bli roligt nu, hon blir mer och mer responsiv och leker for sig sjalv langa stunder i babygym.  Var lilla tos ska borja pa dagis redan i april, sa det kanns skont att hon far rutiner och sover bra :) 

• juliagrund

Googlade pa Gripe Water, visste inte alls vad det var. Hoppas det funkar. Det maste vara riktigt jobbigt for er. Men hoppas att det forsvinner da om ca en/tva manader. De sager ju att inga barn har kolik efter 4 manader

Lite roligt, just ikvall slog var bebis stort rekord, at 240 ml :), aldrig atit sa mkt.  Vi bara fyllde pa och fyllde pa, hon maste last denna traden och ville bracka din son.  Vantar fortfarande att hon ska spy, men icke...

ja jag vet inte det dar med att vacka for att mata. Det funkar sakert hur du an gor. Men tankte att harom natten da hon sket i sin 05 matning sa hade hade hon plotsligt spytt upp massa mat pa kvallen precis innan hon somnade, sa jag trodde att hon definitivt skulle vakna mitt i natten for att fylla pa, men NEJ, da sov hon som en stock. Sa om du inte vacker kl 22, sa kankse han gor tvartom, och sover langre :)

• juliagrund

Nu pa morgonen at hon 180 ml, hon verkar definitivt gatt in i en tillvaxtperiod. Inatt sov hon non stop fran ca 22 till halv 8. Somnade igarkvall av sig sjalvt i babygymmet, sotnos.

Oj, har aldrig hant henne, att hon spytt mitt i natten. Trodde de borjar grata da, men det verkar som de kan gora det sovandes da, stackarna!

Men vara bebisar ar ju ungefar lika gamla och de verkar bada somna runt 22. Har ocksa forsokt lagga henne lite tidigare, men det verkar inte ga.  Det ar 22 som galler.

Hur gick det igar da?  

Svar på tråden Hur mycket äter era 10 veckors bebisar?