Inlägg från: Lindreas |Visa alla inlägg
  • Lindreas

Hur mycket äter era 10 veckors bebisar?

Vår åt det dubbla vid den åldern, men det var också normalt.

• Lindreas
    Jiinii skrev 2011-03-04 21:54:36 följande:
    åt han 2000 ml per dygn? det var en matglad liten bebis :D
    Något! Med 1.5 timmes mellanrum mellan 07 och typ 21, men i gengäld sov han hela nätterna. Jag var tvungen att fråga på bvc om det var normalt att äta så mycket, och han låg ju "på den övre skalan av det normala, kan man väl säga...". Vi bytte till Babysemp 2 lite tidigare än 4 månader (tror han var tre månader då), eftersom det skulle göra honom mera mätt, han hann ju liksom inte med annat än äta på dagtid, men det hjälpte inte. Han fortsatte äta 2 liter per dygn, men var glad och nöjd. Vid 4.5 månaders ålder så vände det, nu äter han knappt 150 ml med 2-3 timmars mellanrum.
  • Lindreas
    sasty skrev 2011-03-04 21:56:29 följande:
    åh, dåsa.
    min bvc tjej sa att jag skulle försöka minska.. ja jo tjeeena :)
    gick inte alls.
    då är de inte heller fy skam om man skulle höja dosen :)

åt er nutramigen också?

tycker den är så blaskig..
    Nej, han har ätit babysemp 1 och 2, lemolac på båda, fast 2:an bytte vi till den vanliga efter några veckor. Du ska ju definitivt inte minska dosen, bebisar ska ha så mycket mat de vill! Blir det för mycket så kräks de ju upp det.

Jag antar att ni blandar exakt enligt anvisningarna på förpackningen va?
  • Lindreas
    sasty skrev 2011-03-04 22:23:27 följande:
    Japp det gör vi..
    2-4 månader 200 ml.

självklart ska dom äta hur mycket och ofta det vill..
    han får det iaf..
    men känns som om man ska öka dosen ändå..

har försökt leta ang nutramigen,  att om det skulle vara just den ersättningen som gör att man ska hålla
    si och så mått. men hittar inte ett s-it!
    jag tänker att de är mat som mat, mjölkfritt eller ej liksom.. ät så mycket du vill :)
    Tänkte mer på att ni har rätt proportioner när ni blandar. Men gör han helt slut på 200 ml varje gång så tycker jag att du kan prova öka på lite, och se hur mycket han faktiskt äter. Fri tillgång, oavsett om det är mjölkfritt eller inte.
  • Lindreas
    sasty skrev 2011-03-04 23:20:22 följande:
    Ja jo jag förstod det :)

ja, ska nog göra nästa dos och se..
    bara han inte får ont i magen.. är ju 30 extra.
    när vi öka sist så slurpa han hela direkt också.. 30 extra då också.

rädd att han bara ska få ont i magen ?!
    Om det blir för mycket så kommer han kräkas, bebisar är så himla enkla på det sättet.
  • Lindreas
    sasty skrev 2011-03-04 23:35:22 följande:
    ack så sant :)
    Det är nojjiga hönsamman i mig som talar ibland..
    trodde aldrig jag skulle bli en sådan, shame on me!
    Äsch. När jag börjar noja så brukar jag tänka för mig själv att jag bara vill vara säker på att jag gör det allra bästa för mitt barn!
Svar på tråden Hur mycket äter era 10 veckors bebisar?