• Wirginia

betalt??

Undrara hur mycket ersättning man får om man har två fosterbarn i 5 och 8 års åldern????
    nån som vet?? 

• Svar på tråden betalt??
  • Didaj

Men va är det ett skämt? Är du sur att de får några tusenlappar för att ta hand om DINA barn när DU fött dem? Det är ju helt orimligt. Klart de ska ha ersättning.

• Wirginia
    Didaj skrev 2011-03-06 16:21:57 följande:
    Men va är det ett skämt? Är du sur att de får några tusenlappar för att ta hand om DINA barn när DU fött dem? Det är ju helt orimligt. Klart de ska ha ersättning.
    men den tid vi har barnen ved skall vi köpa mat mm mera av..... det är ju just det som är grejen MINA barn och jag vill kunna ge dom det som krävs..... tror ni att jag har ett penningträd hemma????
  • Didaj
    Wirginia skrev 2011-03-06 16:26:29 följande:
    men den tid vi har barnen ved skall vi köpa mat mm mera av..... det är ju just det som är grejen MINA barn och jag vill kunna ge dom det som krävs..... tror ni att jag har ett penningträd hemma????
    Får du inte barnbidraget, jobbar du inte?
  • Wirginia
    Didaj skrev 2011-03-06 16:29:24 följande:
    Får du inte barnbidraget, jobbar du inte?
    har inget jobb och min man har nyss börjat jobba efter att varit sjukskriven... Nej... dom har hela deras barnbidrag
  • Ramborg

Tycker ni det är för dyrt att ha barnen får ni väl låta dem vara kvar i fosterhemmet.

• Lindis1974
    Men, ni har de ju bara varannan helg? Resten av tiden betalar ju någon annan för barnen.
    Folk som har sina barn på heltid får ca 1000 kr i månaden och det räcker inte långt resten får man ju plocka ur sin egen plånbok. Inget konstigt med det.
    Om ni bara har barnen varannan helg så ska ni inte heller ha något barnbidrag, i alla fall inte hela. 
  • morochmer
    Wirginia skrev 2011-03-06 16:10:53 följande:
    klart att det är intressant att veta hur myckat någon har för att ta hand om mina barn... får inte ett enda öre när vi har dom varannan helg och alla lov och studiedagar.... har inte ens barnbidraget eller bostadbidraget kvar...
    Familjen gör mycket mer än att ta hand om era barn. De får betalt för allt arbete runt om. Att vara familjehem går inte att jämföra med att ta hand om sina egna barn.
    Varför ska ni få betalt för att nu har ungänge med era barn?
  • morochmer
    Det är tänkt att föräldrar på egen hand ska försörja sina barn. Din oförmåga att förstå det ligger nog med i beräkningen när de placerades.
  • Ramborg

Tror du NÅGON har ett penningträd hemma? Hur tror du andra get barnen mat och kläder?

Finns det något sätt du inte nämnt hittills?

• MINA GOA BARN

Vad just det fam.hem. får i betalning är ju svårt att sia om och det har ju heller ingen större betydelse för dig eftersom du ville veta det för att ni ska ha dem själva under umgänge.
    Men dem generella summorna är ju bara o gå in o kolla kommunernas rekomendationer.

Svar på tråden betalt??