Inlägg från: Anonym (Hånskratt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hånskratt)

Betalar soc 3or till ensamstående mammor med 1 barn?

Du..jag satt i en jävla knipa ett tag...det ser nu mycket bättre ut men ingen hjälp har jag fått utan jag har kämpat själv.

Soc sa så här till mig.

Har barnen en pappa?

Ja sa jag vi har delad vårdnad.

Bra då kan dom flytta till honom.

Men jag då? Ni anser att jag ska avsäga mig mitt eget kött och blod! Jag grät under den här tiden...

Ja vi har ju inga bostäder, utan dom är till för missbrukare och psykiskt sjuka.

Då sa jag ulkande: Och det är rättvist det?

Njae..det är det ju inte men det är så här det ser ut. Vi har jourrum att erbjuda..kanske..tystnad....man delar på allmäna utrymmen...

Jag frågade om dom sa samma sak till invandrarfamiljer, som tex separerar eller om annat elände skulle ske...

tystnad.....nääää...kröp det fram..

Slutade med att jag tackade för mig och lade på...

HUR kan det få se ut så här i vårt land? Jag har jobbat sedan jag var 13 år...nu när det gick fel och jag hamnade på botten fanns det inget skyddsnät alls. VART går mina skattepengar?

Jag tycker att Sverige är ett rikigt orättvst land att få leva i..det är INTE för alla...tydligen.

Men som sagt jag är på benen igen och jag känner mig starkare än någonsin, men det är bara tack vare MIG SJÄLV!

• Anonym (Hånskratt)
    Anonym skrev 2011-03-04 13:17:25 följande:
    Ja, de går nog till vägar, fria skolor, fria universitet, skollunch, skolböcker och pennor,  barnomsorg (med maxtaxa), fri sjuk- och tandvård för barn, kollektivtrafik, poliser, domstolar, brandkårer, sopåtervinning OCH socialbidrag.

Jag bor själv utomlands och jag är så jäkla trött på alla bortskämda svenskar. Ni tar fan priset.
    Och du är bara bitter märker jag som inte FÅR ta del av detta fina va? LÄSTE du allt annat??
  • Anonym (Hånskratt)
    Lillgull skrev 2011-03-05 07:37:00 följande:
    Fast det har ju inte alltid sett ut som det gör i dag i Sverige. Det som vi har har någon kämpat sig till för våran räkning...Man behöver inte gå så där värst långt bak i tiden och då var det ett riktigt u-land här. Fattigt och eländigt på många vis.
     Men iom att vi fick en stark arbetarrörelse och att nykterhetsrörelsen vann stora insteg så har vi det bra idag. Med det inte sagt att människor kan komma ikläm och att en hel del av våran välfärd holkats ur.
    Så jag vet inte precis om vi är bortskämda, det kanske är andra länder som inte kommit så långt att de ställer krav på samhället om en vettig fördelning av ett lands rikedommar. Att det ska komma flertalet till godo, inte bara en handfull människor.
    Tack för ditt inlägg. 

Svar på tråden Betalar soc 3or till ensamstående mammor med 1 barn?