Inlägg från: Hallonmumsan |Visa alla inlägg
  • Hallonmumsan

Betalar soc 3or till ensamstående mammor med 1 barn?

jag vet en tjej utan barn som har en trea. det kan jag tycka är onödigt men om personen har barn så bryr jag mig inte, jag tycker tillochmed att det kan vara bra för familjen att få en fast lägenhet där man kan tänka sig bo en längre tid.
    däremot kan jag tycka att dom blivit lite för snälla ibland. visst det är bostadsbrist och dom är nog glada om en person utan inkomst ens får lägenhet. ta min svägerska hon har fått en lägenhet som soc betalar. hon ensamstående med en son på 10 år och har fått beviljat hyran på 5700 en trea. dom har inte ens tänkt i banorna att hon i framtiden måste ha råd att betala hyran själv. hon kommer aldrig ha råd med detta. dom har blivit generösare i vad dom beviljar.

• Hallonmumsan
    Anonym skrev 2011-03-03 17:08:21 följande:
    Där ser man. Då är dom nog inte lika generösa mot alla. Känner folk som till och med blivit tillsagda att bo i ettor med sina små barn. Och en del får treor. Känner även en annan tjej som bodde i en fyra med sin ettåriga dotter. Hon gick också på soc. Undrar hur dom tänker.. :)
    vi blev tilldelade ett kommunalt kontrakt när vi hade svårt att få lägenhet och fick då bara beviljat en tvåa för två vuxna och ett barn. plus i en helt annan del av stan. eftersom det var kommunalt kontrakt så skulle det dröja 2 1/2 år innan jag kunde sätta upp den på byte. jag blev såklart besviken då vi var påväg ut ur vår ekonomiska situation och ville då skaffa ett syskon med en gång och hade aldrig kunnat det i en sån liten lägenhet. vi fick då till svar att det minsann finns dom som bor 7 styckna i en 3:a så det så.
    vi tackade nej och fick bo hos svärmor tills vi fick annan lägenhet. det tog oss tre år att få en egen lägenhet. sen hör man en del som får en jättelätt. min vän fick en å mindre eän en månad av soc när hennes mamma gick bort och hon hade inte ens barn medans jag fick kämpa mig fram fastän jag hade barn. det är som bäddat för avundsjuka.
    mitt ända råd är att skita i vad andra får och försöka lösa situationen själv till det man vill ha.
Svar på tråden Betalar soc 3or till ensamstående mammor med 1 barn?