Inlägg från: Längtarefterliten |Visa alla inlägg
  • Svar på tråden IVF vid upprepade missfall?
  • Längtarefterliten
    JAG är BÄST skrev 2011-03-02 19:05:52 följande:
    Hur många mf har du haft? har ni fått en utredning?
    4 missfall.. ja, de har vi men de händer inget.. han sa bara ring när ni blir gravida igen...:/
  • Längtarefterliten
    Cinza skrev 2011-03-02 19:14:51 följande:
    Jag har själv haft 4 missfall och vet hur uppgiven man kan känna sig men missfallsrisken är väl inte lägre vid IVF ? Om det är just missfall som är problemet känns det lite omständigt med IVF kan jag tycka.
    jo men man vet ju inte vad felet är.. om de ens finns ett fel.. och om man gör IVF så sätter dom ju in ägget när det är mognat.. de är ju där dom tidiga missfallen sker:/
  • Längtarefterliten
    Cinza skrev 2011-03-02 19:25:50 följande:
    Jag kan ha fel men sist jag läste på om IVF var missfall precis lika vanligt som vid en vanlig graviditet. Det är ju inte ens säkert att ägget fäster överhuvudtaget.

Jag tycker du skall prata med din läkare om det här. Han borde ju veta om det skulle vara fördelaktigt med IVF för er del.
    ja jo ja har en telfontid med honom på måndag.. för ja har svårt att både bli gravid och att behålla graviditetn, ja har fått progestron och trombyl. tog de sist, men då var de en ofosterlig graviditet, så då fanns de ju inget foster från början.. så de kanske funka nästa gång, de vet ja ju inte .. men hade behövt nått som ökar fertiliteten.. och pergotime finns ju tydligen inte längre:/
  • Längtarefterliten
    Cinza skrev 2011-03-02 19:25:50 följande:
    Jag kan ha fel men sist jag läste på om IVF var missfall precis lika vanligt som vid en vanlig graviditet. Det är ju inte ens säkert att ägget fäster överhuvudtaget.

Jag tycker du skall prata med din läkare om det här. Han borde ju veta om det skulle vara fördelaktigt med IVF för er del.
    men hur lyckades du? alltså ja menar om du fick nån hjälp av tebletter eller så?
  • Längtarefterliten
    Cinza skrev 2011-03-02 19:33:24 följande:
    Jag fick levaxin eftersom mitt TSH var lite förhöjt. Ingen kan dock säga om det var det som gjorde att det funkade den här gången.
    läste precis om TSH, ja ska fråga vad mitt ligger på, för de lär dom väl ha kollat, de kolla dom väl med blodprov? skrev precis upp de att ja ska fråga de..!
    men du har inte tagit proggisar eller nått?
  • Längtarefterliten
    Cinza skrev 2011-03-02 19:39:53 följande:
    TSH har de med all säkerhet kollat. Det brukar de göra och det är ett helt vanligt blodprov.
    Jag har inte tagit något annat eftersom mina värden var bra för övrigt. Testade högt och fint på progesteron så det fanns det ingen anledning att ta. Om det inte hade gått vägen den här gången hade vi testat trombyl.
    jo dom har ju säkert kollat det, men det sägs ju att de ska ligga under 2,0.. men vissa läkare säger ju att 3-4 är bra.. men de är de ju inte om man vill bli gravid:/

av 4 ggr har ja tagit hjälp av bidrottninggele och blivit gravid.. vet ju inte om de e de som hjälpte mig. men ja har iaf svårt att bli gravid:/ vill ha nått som hjälper till på traven
  • Längtarefterliten
    Cinza skrev 2011-03-02 19:48:25 följande:
    Fertilitetsläkare brukar ha bättre koll på vad TSH bör ligga på när man vill bli gravid. Min vanliga läkare på min VC tyckte det var bra när jag låg på 3,6 så jag bytte läkare helt enkelt. Hittade en privat gynekolog som var specialicerad på barnlöshet och vips så fick jag levaxin.

Hur många försök brukar det ta innan det tar sig?
    hmm jo ja har ju en jätte bra läkare, han jobbar på gynmottagning, barnmorksemottagning och även BB.. och väldigt populär.
    Ja du, ja slutade med mina p piller sommaren 2008, varit gravid 4 ggr... 2 av gångerna har ja tagit bidrottninggele... men sen har ja även tagit bidrottninggele 2 ggr till och inte blivit gravid.. så vet inte om de va de som hjälpte mig eller inte.. men ja kände ägglossningen mycket tydligare med det..
  • Längtarefterliten
    Annica P skrev 2011-03-02 22:36:21 följande:
    Vill bara kommentera pergotime. Jag har precis blivit gravid efter en pergotime-kur. Det fanns inte i höstas ett tag, men nu tror jag inte att det är några problem. Jag har blivit gravid tre gånger med pergotime.
    Jasås? så det har kommit tillbaka? då ska ja se vad min gyn säger...
    För det är väl så att pergotime ökar fertiliteten också?
Svar på tråden IVF vid upprepade missfall?